Renoveringsobjekt?

20 % av alla tjejer mellan 16-23 år har någon gång blivit utsatt för penetrerat sexuellt våld eller tvång. Av tio tjejer du känner i denna åldersgruppen är det två som blivit utsatta för detta. Siffran för killar i samma ålder är något lägre. Men varje människa som blir utsatt för detta är en för mycket. Det kan ge skador som ger ohälsa för resten av livet. Humant och samhällsekonomiskt är det helt oacceptabelt. Mycket sexuellt tvång och våld sker över nätet, dock inte penetrerat av naturliga orsaker. Ska vi då stänga ner internet för att skydda våra barn? NEJ. Vi lär barnen trafikregler för att skydda dem i trafiken och samma sak måste vi göra med internet. Vi måste prata med barnen och lära dem vilka faror som finns utan att skrämma dem. Först då kan de surfa fritt och säkert. Olyckor sker i trafiken hur många cykelhjälmar vi än spänner på ungarna och så kommer också att ske över nätet. Men det är fler cyklister utan hjälm som dör än med. Börja prata surf-förstånd med era barn!!!

Medvind:
Har gått promenad i stilla regn och fågelsång. Glada hundar som fick springa fritt.
Har läst ganska mycket redan idag och hoppas jag kommit på ett  bra ämne att skriva om.
Har en knävärmare som sover i vilken ställning som helst bara han får va i knät. Man kan värma händerna på honom också. :) Det är mysigt när han drömmer, då spritter det i hela kroppen på honom.

Motvind:
Är väldigt stel i nacken idag, försökt ringa försäkringsbolaget men blir bollad fram och tillbaka och ingen vet nånting. Och på VC är det sju före mig i kön och jag vet att den sköterskan som sitter där och svarar kan prata i all oändlighet med alla som ringer.
Blir otroligt trött i ögonen av att läsa på skärmen.
Rumpan somnar när jag suttit för länge.

Vindstilla:
Ska lära mig word i morgon för att kunna göra en rapport. Ska ha innehållsförteckning, försättsblad osv och jag vet inte hur man får till det riktigt. Men det finns väl att läsa sig till nånstans. Jag har ju inte så mkt annat att läsa.....Mmooohhhaaaaaahahaha!!
Måste nog hinna med en springetur med så jag får loss lite skräp i huvet.

Middagskram D.


Kommentarer
Postat av: tobbe

Mysig bild....

2011-03-30 @ 00:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0