I morgon går ändå jorden under

Medvind:
Kom upp och fick iväg barnen till skolan.
Läste i hammocken ett par timmar.
Maskrosorna blommar så fint i gräsmattan. I like, har tom en bukett på köksbordet.
Pratade med en trevlig doktor som gav mej en stor kram och ett gult A5 papper när jag gick därifrån.
Fysiskt är jag frisk som en nötkärna.
Fick klart intervjun av en 70+. Kaffe i solen som bonus. Bra när man kan göra 2 trevliga saker samtidigt.
Kommer i säng tidigt. Skönt.

Motvind:
Läser och läser men har svårt att fatta vad och det sätter sig liksom inte.
Somnade ett par gånger medan jag läste.
Ska träffa en terapeut och får alltså ännu fler tider att pussla in i ett fullt schema.
Det blir svårt att få ner intervjun i skrift. Är helt ostrukturerad.
Hoppades på att slippa sova ensam i natt men det hade jag inget för. Trist. Hade behövt en famn att krypa in i.

Vindstilla:
Har dåligt samvete för hundarna, de hade behövt en promenad till i kväll men det får bli en trädgårdskissning.
Sonen är nog duktigt sur på mig. Men jag är inte så go på honom heller. Han hade lämnat köket i kaos och dörrarna på vid gavel. Då höll inte jag min del av avtalet heller...undrar hur han löste transporten av datorn.
Gräset behöver klippas men väntar tills i morgon och ser om jorden går under eller inte. Vill inte göra slitjobb i onödan. Trädgården ser ut som en katastrof. Men är det inte ganska inne med naturtomter och viltväxande trädgårdar?? 

Maskroskram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0