I morgon är en annan dag

Var är hem? Där jag har mina saker? Där jag känner mig trygg? Eller där jag har min familj? Vilka är min familj? Jag har ingen familj. Eller? Alla bor på olika ställe. Så var är hem? Jag har inget hem heller.Vad kallas man om man fördrivs från sitt hem i sitt land? Flykting?  Jag kan skriva ett arbete om mig själv som utvandrare.

Medvind:
Vårt apotek toppar listan på högst medelköp i hela Sverige!
Kollade på en bostadsrätt i en ekoby. Cooolt! Verkligen häftigt! Vedspis, solceller, egen jordkällare och odlingslott. Men bo där?

Motvind:
En seg dag. Är irri och trött i kväll.
Trötta gnälliga barn och en trött gnällig morsa är ingen bra kombo. Har väldigt ont i kroppen idag. Vill åka och bada och simma och sitta i bubbelpool och basta. När???
Jag behöver vara ledig men tog på mig att jobba midsommarveckan också. Fan. Skulle sagt nej, det måste jag nog öva mer på. Fast jag behöver ju pengarna. 

Vindstilla:
Borde laga toan, klippa gräset, ringa konfirmationsprästen, kolla min praktikplats, sopa uppfarten, samla kartonger till flytten, aktivera hundarna, springa, göra nya slingor, tvätta bilen, njuta, gå i skogen, slöa i solen......jaja, vad är väl en bal på slottet....

Varje utgång är en ingång till något nytt.

Suckkram D.

Kommentarer
Postat av: Barbro

Styrkekram

2011-05-11 @ 16:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0