Sov på min arm

Knull-TV? Ett nytt begrepp för småbarnsföräldrar? Eller det är kanske inte nytt, bara det att jag inte hört det förr. Talang är tydligen sk knull-TV. De mindre barnen kollar på det som ett förlängt bolibompa och föräldrarna har inte hunnit bli så trötta att de somnat i soffan. Tillfälle för en kärleksstund... eller ja, iaf en snabbis. Är det TV som ändå ser till att många förhållande håller?

Igår bjöd min underbara chef på champange, frukt och choklad för att vi leder försäljningsligan i Sverige. En jobbig stökig hektisk dag blir så mycket enklare att genomföra med lite extra morötter...trots dubbla varuleveranser. Jag längtar väldigt mycket tillbaka till jobbet även om jag är lite kundtrött ibland. Igår jobbade jag bakom med varorna tillsammans med bästa Markus och det är så skönt att slippa kunderna ibland även om det är de som förgyller dagen för det mesta. Hade en speciell kund på besök också, härligt! Han handlar inte...kommer bara in och säger trevliga saker :))

Medvind:
Sprang igår. Hade bestämt mig för femman men när jag kommit en bit hördes åskmuller i horisonten så jag navigerade om och tog trean. Precis när jag kom fram till dörren öppnade himlen sig. Ibland ska man ha tur...
I morse fick jag köra sonen till skolan för han missade bussen. Det är så otroligt vackert här omkring. Det är en stor förmån att få ha det runt knuten. Bara öppna dörren och gå rakt ut i grönskan och naturen. Skogen som omsluter och ger kraft.

Motvind:
Igår kände jag mig verkligen nere i skorna. Kände till och med själv hur mimiken var som bortblåst. Jobbigt tom att le.
Idag har jag ontontont i benet. Vet inte riktigt hur jag ska göra med det. Gör inte ont när jag springer men efter..
Känner mig stressad, har så mycket jag vill hinna med idag, bland annat att sova middag. Tvetydigt, ja, men jag har sovit för lite de senaste nätterna och för att inte grina igenom hela helgen behöver jag ta igen det.

Vindstilla:
Har gjort en lista, så kommer jag bara igång och kan sätta kaffemuggen åt sidan så kommer nog denna dagen också att gå igenom. Först ska jag ut och plocka nässlor till soppa. Eller nej, först ska jag hänga upp tvätten. Måste komma i håg att posta minneskortet till min bästa sambo Håkan som påstår att han kanske kan hitta mina raderade bilder. Skeptisk, men griper varje halmstrå. I eftermiddag ska jag till allaktivitetshuset och kolla om jag får vara där nästa vecka. De har hälsokväll på tisdagen och det hade passat perfekt!

Nässelkram D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0