Han gav mej ett hjärta av sten

En underbar helg...

Medvind:
Härligt sällskap och en mysig vegetarisk lördagkväll. 
Sonen har klippt gräset och tvättat bilen. Han ligger i för sin nya cykel. 
Gått långt i skogen tre dagar på rad. Det är underbart.

Motvind:
Har flytt-ångest. Vill inte lämna, vill inte va kvar.

Vindstilla:
Känner mig passiv och initiativlös.Stressad över många saker men orkar inte ta tag i något. Kan inte bestämma mig för något och är nära gråten ibland men lika ofta känner jag mig glad och hoppfull. Orkar egentligen inte träffa folk men det är ju ändå trevligt när det blir av. Har en ostrukturerad vecka framför mig.
Efter en skilsmässa har man inte bara en före detta man. Det blir många föredettingar. Och jag saknar många av dem enormt redan. Hur vet man om man gör rätt eller fel? Det som känns rätt idag är kanske fel i morgon. Men å andra sidan vinner man inget om man aldrig tar några lotter. 
Funderar på vad jag ska göra med pengarna tills jag ska använda dem. Aktier? Fonder? Madrassen? Jägersro?Skulle vilja åka nånstans men är ju inte ledig.

Detta är så vackert:
Stör jag? frågade han när han klev in.
Du inte bara stör, svarade jag. Du rubbar hela min existens. Välkommen!

Störiga kramar D.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0