Trekant i bastun

Helgens medvind:
Åkte i fredags på förmiddagen till Båstad och åt på Malens krog. Kokt torsk, gott! Vidare till Hovs hallar för en fantastisk chokladsufflé med apelsinglass och kaffe. Fortsatte till Lögnäs Gård och checkade in i Svinstian, rum nr 26. Blommigt överkast och allmogegrön inredning. Som klippt ur tidningen Lantliv..
Badade bubbelpool, bastade, kallbadade, badade bubbelpool, bastade och blev totalskrynkliga och helt förslappade i både kropp och själ av värmen. Dags för en tre-rätters. Helt underbart gott! Somnade som klubbade sälungar. Vaknade och tittade på molnen som flög förbi utanför takfönstret. Hotellfrukost....och sedan en helkroppsmassage. Frukt och massor av vatten i vilstolen med utsikt över Hallandsåsen. Ett par timmars bubblande och bastande till tills kroppen va mör, helmör innifrån och ut, uppifrån och ner. Låg i bastun och studerade tre flugor. Vad de gjorde? Flugor. Och inte lite heller. Herregud vilken trekant de hade. Inne i bastun. Undrar om det var i ren dödsångest de försökte föröka sig så mycket som möjligt? Tog bilen till stranden för en promenad men efter bara några hundra meter började det regna och som av en händelse hittar vi ett café med ljuvlig Siaglass och kaffe. Satt och njöt en stund av slötittande i en kvällsblaska. Tillbaka och dags för ännu en tre-rätters. Om möjligt ännu godare än gårdagens. Somnade helt ovaggade och sov nästan ostört 8 timmar. Ännu en hotellfrukost, utcheckning och en runda på köpcentret för att hitta morsdagspresenter. Lunchen åt vi hos mamma och sen fikade vi lite snabbt hos Ingegerd och Jan. När jag kom hem och hade packat upp la jag mig i trädgårdslandet och rensade ogräs. Väldigt tillfreds och nöjd och visst kände jag ett uns av ny energi. Handla, hämta sonen vid tåget, fixa kvällsmat, lägga Loppan och nu sitter jag här.

Motvind:
Något hårda sängar.
Margarin på frukostbordet.
Viktuppgång...

Vindstilla:
Har helt kopplat bort alla måste hela helgen och bara varit och tillåtit mej njuta av allt. I morgon ska jag börja ta tag i skolarbetet och det kommer gå fint. Troots att jag ligger långt efter så käns det inte som omöjligt. Jag har fått tillbaka lite kraft och framförallt lust att göra något, att ta tag i saker. Imorgon ska jag till skolan och sen har jag en uppgift som ska va inlämnad på tisdag morgon så den måste göras i morgon kväll. Men det kommer att gå. Jag vet det.

Energikram D.




Kommentarer
Postat av: Anna Wimborn

Diana, det låter helt underbart!!! Du verkar ha haft ett par relaxande dagar ;-)

2011-05-30 @ 08:18:53
URL: http://www.wimsansblogg.blogspot.com
Postat av: Ida

Vilke härlig helg du haft:):) Tror inte du ligger så långt efter, det fixar du galant :):) själv tar jag sovmorgon idag. kram!

2011-05-30 @ 09:01:59
URL: http://hebreiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0