Vingklippt

En dag som alla andra....eller hur är en dag som alla andra?? Är alla dagar varandra lika? På vissa punkter är de såklart det. Mina dagar är verkligen inte varandra lika just nu. Frukosten är sig lik. Nåde den som rubbar mina cirklar där! Det värsta som finns under frukosten är stök, för mycket prat, störig musik, ingen tidning och allra värst: att behöva resa mig. Till och med att hämta kaffe är en plåga. Ok, jag hatar att behöva resa mig under frukosten. Men så här då: Jag älskar att få sitta ner hela frukosten. Älskar att äta länge, ha det tyst och lugnt omkring mig, läsa tidningen och att någon annan hämtar kaffet åt mig.. Vips så blev gnället som bortblåst och det låter mycket mer optimistiskt och positivt att tala om vad jag tycker om än det jag inte tycker om. (Det där med kaffet är en specialare. Jag vill helst äta frukosten först och dricka kaffet sist, det blir godare då. För att inte kaffet ska bli kallt, hämtar jag det efter jag ätit färdigt.) Och frukost måste jag ha, mår lite illa på morgonen och då hjälper det att äta lite.

Dagens medvind:
Kom i god tid till skolan i morse.
Lugnt på jobbet, halva varuleveransen kom inte.
Kom hem till dukat bord, mamma var och passade Loppan.
Har lite sådär skön träningsvärk.

Dagens motvind:
Slarvade med hundpromenaden i morse, de fick trädgårdskissa.
Inser hur jobbigt det blir i morgon på jobbet med dubbla varuleveranser.
Åt två havrekakor helt i onödan. 
Pulverlunchen gör magen till en ballong full med luft som vill ut....ja, ni fattar.Men det är smidigt när jag sitter i bilen mellan skolan och jobbet att bara dricka en lunch där.
Vägde in i morse....55,8. Längesen den visa så mycket.
Fick ett tråkigt mail från sonens skola.

Vindstilla:
Gick en slinga med hundarna i skymningen. Otroligt vackert, illgrönt, vindstilla och doft av stilla regn och hägg...Underbart. Jag bor på världens vackraste plats. Två månader till...
Ler fortfarande när jag tänker på helgen, mysigt.



Olyckskorpen kan kraxa ovanför ditt huvud, men låt honom inte bygga bo i ditt hår. 

Kråkkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0