Jag ber om mirakel

Medvind:
Kom i tid till jobbet med körkortet i behåll och utan fortkörningsböter.
Klarade att säga nej-tack till tårtan på jobbet.
- 4 hg på vågen i morse.

Motvind:
Argumenterat med sonen hela kvällen. Tonåringar är från mars och deras morsor kan lätt bli helt från vettet... Långt mail från skolan. Ingen klippt gräsmatta, inget dammsugat rum, ingen läxa gjord, borttappad gympapåse och så har han mage om att be om ett par tygskor för 600 spänn!!! Jag är kanske överkänslig och trött och irri efter en lång dag men där går faktiskt min gräns. Dessutom vill han beställa dem över nätet....och när jag tvekar så är jag född på stenåldern och efterbliven och blir anklagad för allt möjligt konstigt. Som att inte vara hemma och sköta hushållet o laga mat utan istället va i skolan, på jobbet och vid sjön o grilla korv...Så egentligen är det mitt fel att han inte har gjort läxorna, eftersom han själv fick fixa maten. Men det funkar bra att kolla på BB i ett par timmar???Och han kunde ju faktiskt valt att följa med till sjön o grilla korv så hade han sluppit laga mat själv. Så det så! Ggggrrrrrrrrr!! Och nu tänker han skita i skolan helt...

Vindstilla:
Putsade spegeln med en mirakeltrasa. Men det blev inte bra. Va det kanske fel sorts trasa? Nu kan man ju köpa 4 pack mirakeltrasa med en i varje färg för olika ändamål; en för speglar, en för kakel, en för bilen osv... Men hette det inte mirakeltrasa för att man kunde använda en o samma trasa till allt??

Irrikram D.  

Kommentarer
Postat av: tobbe

Beställa pjuck på nätet ? :)

ungefär lika smart som att låtsas provsmaka nån mat man ser på bild på nätet o konstatera att det var gott...:)

2011-05-31 @ 23:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0