Jinglebell jinglebell....

Motvind:
Trisslotterna gav inget, nada, zero, noll. Trist. 25 spänn kunde man väl få iaf...men icket.
Skulle behöva åka in till bibblan men pallar inte, är väldigt trött idag.
Skulle behöva putsa fönsterna, pallar inte. Skulle behöva dammsuga, gör det lite senare när jag pallat vika undan tvätten och lussebaket i köket är avklarat.

Medvind:
Sonen, 14 år, tuff som attan mellan varven, sitter i köket och sjunger med Sofia Källgren och Tommy Körberg i "julen är här" och knådar lussebullar för glatta livet. Man blir ju rörd till tårar...Han övar så han kan baka med sin lillasyster nästa helg hon kommer. Idag frågade han hur dags hon skulle komma och han blev jättebesviken när jag sa att hon kommer först på onsdagkväll och sen ska hem till sin pappa igen på torsdag. När han sa att han ville baka gjorde han det för han trodde hon skulle vara här. Gulligt.
Vaknade faktiskt av mig själv, så skönt att sova.

Vindstilla:
Har blivit av med min ena favvojulskiva. Får gå igenom fodralen o se om den ligger någon annanstans. Förra året fanns en radiokanal som bara spelade jullåtar, måste se om jag kan hitta den. För nu är det väl ändå legalt att börja gotta sig i julmusiken??? I love it!!!

Lussebullekram D.

Ps. Kom på ur en lååååång diskussion i en facebookgrupp att det är inte bara håret som blir gråare med åren. Det gäller livet också. Som ung kan håret vara svart eller vitt och så upplever man och tror att livet också är, men ju äldre man blir förstår man att livet mer är en gråskala, precis som håret också blir.....jag orkar inte hetsa upp mig för att någon ung mamma som känner sig trampad på tårna säger åt mig att växa upp. Moget, liksom...heheh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0