Koma i soffan

Dagens medvind:
Passade på att duscha hundarna när jag ändå var blöt själv. Så nu luktar de gott och får sova i sängen i natt.
Sovit middag. Skönt.
Skrivit lite lagom på tentan, men ska fortsätta ca två timmar till.
Har två trötta hundar, hehe. Först sprang de 5 km sen gick vi 5 km till i kväll.
Lämnat låneböcker på bibblan.

Motvind:
Lite tentaångest kröp över mig nu i kväll. Tänk om jag inte hinner? Ska ha Lilla Loppan hos mig onsdag till söndag också och inte för att hon är till besvär men det krävs lite mer planering med att få ihop träning, skrivning, mat, läxor, hämta, lämna osv. Det blir så många avbrott.

Vindstilla:
När hundarna och jag själv duschat kröp vi upp i soffan, jag skulle ju skriva. Den lille hunden låg och skakade och jag fick för mig att han frös av att vara fuktig in på skinnet så jag bäddade in honom i min filt och la en annan filt över store hunden som också för ovanlighetens skull lagt sig tätt intill mig i soffan. Jag satte mig tillrätta och efter en stund var jag varm och tänkte bara luta huvudet bakåt en liten stund och stänga ögonen en liten stund. Koman släppte inte förrän sonen satte nyckeln i dörren 1,5 timme senare. Och då var det ju dags för kaffe. Så 5 km-promenaden blev mellan 17-18 istället. Verkar som jag har mkt sömn att ta igen, känns som jag skulle kunna somna igen nu.Men nu ska jag skriva en stund till. Eller läsa och få lite inspiration....

Måndagskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0