Pysseldag

Idag  har jag plockat, pysslat, städat (dammat och dammsugit), våttorkat golven, handlat (mat och julkort, julpresentpapper, små presentaskar, en julgardin och adventkalendrar till barnen), gått stavgång en timme, duschat länge, vattnat blommorna, saknat man, barn och hundar och tagit det allmänt lugnt. Jag har också insett att det blir en intensiv vecka med tentaskrivning dagarna igenom. Tisdagen går bort till annat, annars är det nog dataläge som gäller. Köpte hem två stora kakor mörk choklad att ha som nödproviant när det stora godissuget sätter in. För det gör det när man sitter och skriver väldigt intensivt.

Kollade efter patroner till skrivaren jag fick av storsonen när jag flyttade i somras, men hittade inga. Är den så gammal att det slutats tillverka färg till den??

Jag är färdig hos GW nu. Terapin är slut och nu ska jag klara mig själv. Han hade skrivit ett fint brev till mig med kloka ord att ha med mig. Jag är en lite känsligare person som känner lite mer än andra har han förklarat. Om det är så vet jag inte men det ligger nog nåt i det. Han sa att jag skulle börja sätta ut pillerna och jag höll tyst om att jag redan slutat.....fy på mig. Men hittills funkar det fint. Jag tillåter mig själv att vara lite ledsen och nere i bland och då är det lättare att komma ur det och bli mer aktiv. Det är också viktigt för mig att ha det ganska strukturerat omkring mig.

I morgon börjar min egentliga träning inför halvmaran. Om nu bara coachen kan klara av att ge mig ett ordentligt träningsprogram. Han sitter ganska löst men ska få en chans till.

Detta är mitt pyssel för dagen:



Dessa är jag väldigt stolt och glad över!!! Vad har du presterat i ditt liv som du är stolt över???



Julpyssel.....ja, men det blev ju riktigt fint! Nu kan julen få komma!

Pysselkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0