Krokodiltårar

Dagens medvind:
Sprang en runda runt slottet medan Loppan var på simskolan.
Skrev en halv eller kanske en hel sida till på tentan.
Åt plättar med god räkröra som vi hjälptes åt att göra.

Dagens motvind:
Irri hela dagen.
Har en dotter som verkligen är tålamodsprövande. Försöker ta det med ro men det är minsann inte så lätt alla gånger...Jag förstår att hon måste testa och protestera mot allt detta nya och knasiga som händer. Men jag är bara en simpel mamma och människa och ingen psykoanalytiker som bara förstår in i det oändliga.

Vindstilla:
Jag ville skrika och stampa i marken: JAG då!!!! Varför räknas det aldrig vad JAG vill???? Ibland sjunker man ner på trotsåldersnivå. Med all rätt, tycker jag. JAG ville gå på Hovdala i det fina vädret. JAG ville fotografera och dricka kaffe i naturen. Men det ville inte ungen och jag orkar bara inte tjafsa en massa. Så jag stannade snällt hemma. Rätt eller fel? Who cares? Fuck alla ungar skulle jag vilja vråla och sätta som löpsedel. Varning alla som inte skaffat barn än!!! Gör det inte!!! Hela ert liv kommer att fuckas upp! Alla era egna önskningar och behov kommer alltid sist. Alltid. Det allra värsta är att hur mycket de än fuckar upp livet så älskar man dem och vill dem väl. Oändligt.

Vi spelade Bondespelet en stund i kväll. Vem fasiken fick ett spelföretag att lansera ett så tråkigt och meningslöst och händelselöst och långtråkigt spel???? Och varför tycker just min lilla älsklingstös om det?

Är trött och sur o vrång. Hoppas det har släppt i morgon.
Och ikväll fick jag stor gonattkram av den lilla mjuka underbara varelsen som kan få mig att se svart ibland.

Gonattkram D.  

Kommentarer
Postat av: Ida

Vi har redan bestämt, inga barn, bara massa gulliga mysiga djur i ett hus på landet. Drömde en dröm i veckan där jag var gravid och fick inte göra abort. Usch. Varje gång jag är på IKEA blir jag mindre och mindre sugen på att skaffa barn. Huga. Tycker djur är sötare än barn också. Har alltid varit sån. Körde runt mina gosedjur i dockvagnen istället för dockor. Kanske kan adoptera nån stackars kines eller så när jag tröttnat på att bara ha min sambo att prata med.

2011-11-13 @ 10:02:30
Postat av: D.

Klokt beslut. Många skaffar barn när alla runt omkring skaffar och när de väl anlänt är det svårt att ångra sitt beslut. Bättre att bestämma inga från början, då blir det lättare att ompröva om man skulle bli sugen. Men visst tillför de livet mycket innehåll och mening. Men det gör djur också ;)

2011-11-13 @ 17:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0