Ensam och ont i ögat

Medvind:
Skrev en sida till på tentan. Nu börjar det bli körigt med att få ihop teori och praktik...
Sonen kom hem i kväll och ensamheten släppte. Även om han gick direkt in på sitt rum, bäddade rent sängen och la sig för att kolla nåt program, så vet jag ändå att jag inte är själv.
Motvind:
Helt plötsligt va jag alldeles ensam när Loppan också åkt. Saknar henne när hon inte är i närheten och retar gallfeber på mig....knasigt.
Har ätit alldeles för mycket för att bara ha gått en timme i dag.
När jag var ute med hundarna bajsade en av dem lite inne i en syrénhäck. Jag böjde mig fram för att plocka upp och ser inte en gren som sticker fram och får den rakt i ögat. Aj. Så jäkla ont och som det ömmar fortfarande. Och så jäkla dum jag kände mig.
Vindstilla:
Hyresvärden kan sova gott i natt. Det fanns varmvatten att duscha i.
Känner mig inte alls så irri längre. Skönt.

Om denne man som finns i mitt liv nu pallar med mina barn så som han gjort hittills, finns det hopp att det kommer hålla hela vägen.Jag är ju den store tvivlaren och det beror ju på mina tidigare erfarenheter och mitt katastroftänk bla bla bla som terapeuten har förklarat. Jag har dessutom väldigt svårt att lita på andra fullt ut. Det är inte lätt med sina egna barn och definitivt inte lättare med andras. Men jag gillar hans barn, de är ju rätt stora så det är inte så komplicerat för mig. Värre för honom då att stå ut med Loppans olika tester för att se var hon platsar i förhållande till honom. Hon ställer oss verkligen mot varandra i bland. Jag tror att det löser sig med tiden om man ger det det och visar att vi står fast vid varandra och att det ändå finns plats, tid och kärlek över till henne.

Bonusfamiljekram D. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0