Sjuk på sjukan

Storsonen har åkt. Loppan har åkt. Kärleken har åkt. Tomt o tyst och bara jag o mellansonen. Han lagade middag i kväll, Thaigryta, gott. Han är så himla duktig ibland. Men idag ska han va lite extra omhändertagande tycker jag nog.

Medvind:
Sprang 4 km i morse.
Tvättat. (varför skriver jag det på medvind??? imorgon är tvättkorgen halvfull igen...)
Har lagt in alla räkningarna och kanske kanske det blir nåt korvöre kvar att åka till systern för. Fick ett litet bidrag ifrån en julfond som ger lite extra utrymme.

Motvind:
Trött och lite yr och huvudvärk. Var på akuten i dag. Fick mens i förrgår men började blöda mer i går kväll. Alltså blöda mycket. Trodde det lugnat sig i förmiddes så jag sprang en runda. Det var kanske inte supersmart. Sprang mellan toan för att byta både tampong och binda som var överfulla och tvättstugan och frukostbordet. Men efter duschen när det bara rann och det kändes som hela toagolvet bara svämmade över så ringde jag det magiska numret 1177. Hon sa att  jag omedelbart skulle hitta någon som kunde köra in mig direkt. Men jag hade ju tvätten och vi hade inte ätit lunch än. Så jag fixade det först. Men när jag kom in till sjukan hade det såklart lugnat sig. Men det var ju skönt.  Pinsamt blir det när syster ska sticka mig i fingret för att kolla hb och jag rycker undan fingret flera gånger....men det gör så ont. Till slut tog han ett ordentligt tag och höll kvar med våld och bara stack. Farbror Gynekolog hittade inget revolutionerande utan tyckte allt såg fint ut.Och nu är det ganska lugnt med blödandet så länge jag är stilla. Var ute med hundarna precis och det kändes som det började igen men inte lika kraftigt.

Vindstilla:
Imorgon ska sonen baka lussebullar. Han är ledig från skolan och ska få göra nån nytta här hemma.

Blir man smittad av nåt läskigt blir man nog det på sjukan. Fy, vad jag inte gillar att va på sjukhuset.
Nu ska jag gå o lägga mig och i morgon vill jag vakna av mig själv och inte av någon klocka eller hundar eller barn...

Och lotterna har jag glömt att skrapa igen!!! Ska göra det i sängen.
Guldkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0