Medmänsklighet kontra rädsla

Igår tog jag tåget till jobbet. Igår var det väldigt tråkigt att jobba. Kunderna och kollergerna är jättebra, men jobbet är trist. Eller så är det för att allt ansvar tagits i från mig. Sälj sälj sälj. Det handlar bara om pengar. Och sen läser man att företaget gick plus med 40 miljoner. Och sen får man inacken att vi har för många timmar och är för många anställda. Och sen hinner ingen göra det som ska göras ändå. Patientsäkerheten är i stor fara. Faktiskt. Undrar hur länge kollegorna orkar.
Tog tåget till Malmö, fick en macka i bilen och sen direkt till sexkursen. Tantra. Ja, jag vet fortfarande inte vad jag ska tro. Som en religion. Eller hokus pokus? Eller bara ettannat sätt att leva? Föreläsarna var dåliga, de pratade ovetenskapligt. "Mina kompisar säger..." "...har jag läst i en tidning..." " alla kvinnor tycker deras män inte räcker till..." "alla män som får ejakulation måste sluta ha sex och kan inte få upp den igen på en vecka..."   Hallå!!!  Så mycket klyschor och fördomar och inga säkra källor till nåt. Eller är det jag som blivit akademiker-skadad?

Motvind:
Somnade halv ett efter en lång väg hem. Blev stannad av en kvinna mitt på gatan. Jag trodde hon behövde hjälp när hon stod i gatan och stoppade  bilar. När jag drog ner rutan och såg henne lite närmare la jag i ettan o körde därifrån. Fy faaaan va rutten jag kände  mig. Men jag har aldrig blivit så skräckslagen i hela mitt liv innan. Som att vara med i en skräckfilm. Hon tog tag runt rutan som om hon skulle klattra in i bilen och hennes ansiktsuttryck....ja, jag vet inte. Jag kan inte beskriva det. Hela magkänsla bara skrek och sände varningssignaler. Ringde polisen, de fick ta hand om henne.Det tog lång tid innan jag lugnat ner mig efter jag kommit hem. 
Upp igen fyra timmar senare och körde till Loppan. Kröp ner i min gamla säng och tyckte precis jag somnat när klockan ringde igen. Upp med Loppan och iväg till skolan. Tröt trött tröttt. Sen kommer grannen o berättar att hennes man dött i cancer och att hon nu själv fått bröstcancer och ska strålas varje dag i 5 veckor. Stackars kvinna. Vad har jag att gråta över? Skämdes nästan över tårarna som kom när jag rotade efter julsakerna på vinden. Men alla har vi våra känsliga punkter och inget är ju mindre jobbigt för att nån annan har det värre. Bara en tröst, att det faktiskt finns fler som kämpar.

Medvind:
Köpte några julklappar. Kan ju inte avslöja dem här ;)
Fick ett fantastiskt positivt bemötande inne på biblioteket idag. Rätt man på rätt plats är ofta en kvinna.
Min bil är nytvättad.

Vindstilla:
Har ingen aptit idag. Bra eller dåligt? Ett knäckebröd med ost och en kopp kaffe till frukost. Smoothie på en halvgammal banan, en apelsin, hallon och fil och en bit mörk choklad till lunch. Snart blir det en kopp kaffe till. Orkar inte springa idag men hoppas jag hinner en rask promenad i kväll.

Onsdagskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0