Tape eller tejp?

Betapet. Ganska kul lättsamt spel. Förvånad över hur unga människor är fantastiskt kluriga med ord. Hoppas skolan hänger på trenden och fattar att detta kan få den mest ordblinde att ändå försöka om det bara finns minsta lilla tävlingsmänniska i hen. Fick till och med sonen att skapa ett konto och spela en stund. Sen att hans alias var kåtegunnar är ju en annan sak. (fast ganska kul egentligen)

Medvind:
Ska åka till kyrkogården idag och tända ett ljus för farmor och farfar. Har inte varit där på jättelänge och idag ska vi dit när det blivit mörkt.

Motvind:
Mannen som vill dela resten av livet med mig är en usel, alltså väldigt enormt usel förlorare. Han spelar wordfued ganska ofta och trodde han hade fördel och gav sig in i ett spel på betapet med mej. När jag har 280 poäng och han 155 tänker jag skriva tapet men kommer i sista stund på att det inte funkade och drar bort sista t och trycker lägg för min tid håller på att gå ut. Ordet blir då tape och det blir godkänt till min stora förvåning. Då bryter karlsloken ihop och avslutar spelet i förtid och kallar mig för fuskare. Och nu vet jag varför hans terapeut sagt åt honom att han behöver träna på att förlora....Han skulle sålt sin mor för att få mig att säga att jag fuskade att han egentligen var bättre osv osv...Otroligt obehaglig sida av honom faktiskt. Han borde verkligen lära sig lite ödmjukhet och lägga ner sitt behov av maktutövning. En manlig sida som gör att man inte är frvånad över att det är krig i världen....

Vindstilla:
Ska köpa blommor till min mamma idag. Hon vill inte ha blommor sen när hon är död så hon ska få dem idag istället.

Spelkram D.


Foto: Jonatan Mårtensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0