Två hanhundar som stannar och pinkar överallt

Träningsrapport
Vägde in i morse. 59,5 kg. Hu. Tog pulsen när jag suttit här en stund. 82....herrejisses, jag som brukar ha en vilopuls på 55. Ska prova igen....jo, 82. Hmmm???
Förmiddagens upplägg var en 5 km-runda. Hade lite diskussion med coachen om vilken tid som passade bra. Han menade att det skulle va direkt på morgonen men kl. 11 passade mig fint med tanke på att jag försov mig och vaknade 7.35 efter drygt 8 timmars sömn, så skönt. Ville ju att frukosten skulle sjunka undan innan träningen. Gick raskt i ungefär 150 meter som uppvärmning och stannade bara några gånger för att ta av vindjackan som blev för varm, en gång för att plocka upp hundbajs också gick jag uppför krönet av den värsta backen och en liten bit till så pulsen gick ner lite. Förvånandsvärt lätt gick det och när jag kom tillbaka hade det gått 40 minuter. Höll prattempo och det enda som kändes var lite lite drag på baksidan av högerlåret. Nu har jag stretchat, duschat och ätit en avokadomacka och en makrillmacka och tre cocktailtomater med två glas (2x4 dl) vatten till. Eftermiddagens upplägg är en rask 5 km-promenad....vid halvfyra-tiden. Nu!!! är det tentaskriv som gäller! Och hittar jag flowet blir det ingen promenad förrän jag tappar det igen....

Joggingkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0