Helgens sysselsättning är räddad!!!!

06.15 ringer klockan. Två hundar som ligger mer eller mindre ovanpå mig, mitt ena ben sover och det sticker och gör så där vansinnigt ont. Pallrar mig upp. Hoppar i underställ och drar vindoverallen ovanpå. Tar mössa och vantar på också och jag känner när jag kommer ut att det behövs. När hundarna kissat och bajsat ökar jag på stegen och hoppas att slingans belysning är tänd även på morgonen. En bit in i skogen finns en öppen glänta där man ser ut över en kohage och långt bort till horisonten. Där börjar solen gå upp och dimmorna på ängen ligger tjock. Det är så otroligt vackert. Stannar och tittar en stund och låter kroppen komma i kapp och dra igång systemet. Varför gör jag inte det här oftare? Det är som näring för själen.

En timme senare kommer jag hem, svettig och fylld av positiva tankar och vackra upplevelser.
Fram med frukost, på med kaffe och öppnar datorn för morgontidningsläsning. Av någon anledning öppnar jag skolans mail. Svar på sista tentan. Underkänd. Läser igenom en miljard kommentarer om vad som är fel och som kunde vara annorlunda och frågor om hur jag tänkt här.....Skit.

Hade jag inte haft allt detta vackra färskt i minnet hade jag nog börjat lipa. Men hallå!!!! Världen går inte under. Ingen har dött. Det kostar inte pengar att göra om en tenta. Dessutom har jag ju kommentarer på allt som inte va bra som talar om hur jag ska ändra texten. No big deal. Det som är mest besvärligt är när jag ska få tid att göra det, låna om böckerna osv...och hitta tillbaka till artiklarna...

Men det löser sig, som kärringen sa när hon sket i vasken....(mitt nya mantra)

Underkända kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0