Jag ljuger så bra...tralalala..

Jag tror jag har kontroll. Men enligt vår lektors komplexitetskurva skulle det va enklare att leva utan kontroll. Så jag vet inte om kontroll är bra eller dåligt. Men jag tror jag har kontroll på tentan iaf. Ett par timmar till och några referenser till sen börjar det likna något. Inte för godkänt men för att skickas in iaf.

Motvind:
Hundarna har torkat precis lagom till att de behöver ut igen. Suck.

Medvind:
Ananas är gott. Och det är tur. I ren desperation åt jag en burk konserverad ananas. Är vidrigt godissugen och kan inte hitta en enda godisbit i hela huset. Och det är ju bra. Eller också inte. Komplexitet....

Vindstilla:
Jag drog ut tvätten ur maskinerna precis när värden kom ner och skulle greja med nåt. Han undrde om maskinerna fungerade som de skulle. Jag nickade och log mitt sötaste leende. Han börjar muttra om BHar som måste tvättas i påse...jäkla bågar som sabbar maskinerna....och jag håller med och drar ur tvätten ur andra maskinen och får i min hand....en bågBH....som inte ligger i nån påse...skyndar ner med den i korgen bland den andra blöta tvätten och ler igen och säger: BågBHar ska ju faktiskt tvättas för hand.....också påpekar jag att min diskmaskin inte är så bra. Han lovar mig en ny efter att jag provat diverse trix om de inte skulle hjälpa. Jag skäms. Lite.

Funderade på äktenskapet. En konstruktion som samhället köpt och rättar mycket efter. Man lovar att man ska älska resten av livet. Och just då menar man ju verkligen resten av livet. Jag har lovat två gånger. Men det blir ju inte alltid som man tnäkt sig. Om jag lovar en tredje gång, hur trovärdigt är det? Kan man egentligen lova att älska? Man kan ju älska men ändå inte få relationen att fungera.Och andra lever i relationer där ingen älskar men det fungerar ändå. Är det juste? Men vad är egentligen definitionen på en fungerande relation? Var kommer kärleken in?Komplexitet var det...men ett bröllop är ju en rolig tillställning om inget annat.!!! :) 
 

Samvetskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0