Lurad av livet

Ibland kommer det tillbaka som en bumerang med full kraft och kraschar mitt i det innersta. Sorgen över det som aldrig blev. Borde vara färdigältat, men ändå. Började gråta i bilen när jag körde förbi kyrkan, hösten är så otroligt vacker, vill inte missa den med att sitta inne. Men idag är jag sjuuuuk, ont i halsen och förkyld, helhängig. Ville åka och bada men det får bli en annan gång. Skulle varit på klädparty också men vill inte smitta ner. Ska nog ta hundarna och gå en stilla promenad i skogen när Loppan är hos en kompis och leker.

Medvind:
Jag trivs ganska bra i lägenheten. Det är lättskött. Jovisst har jag stökigt och är inte superintresserad av att städa bara för det är litet. Men jag gillar ändå det här med lägenhet på nåt sätt. Skulle önska jag bodde i en marklägenhet med uteplats. Börjar ju låta som värsta pensionärsvarningen. Men det skulle va enkelt att åka ifrån och lättskött när man va hemma och ändå njutbart sommarkvällar. 3 i 1.....

Motvind:
Är initiativslös.
Trivs mindre bra med omgivningarna här. Människorna som bor här är inte precis de jag skulle vilja ha närmare kontakt med.

Vindstilla:
Till och med Loppan vill flytta, hon säger att det är inte så himla bra att bo här även om hon tycker vi har det ganska fint här inne.

Tvivelkram D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0