Sjuk som en hel karl

Feber, huvudvärk, hosta, ont i halsen, sovit dåligt och kallt vatten i duschen.Missar en hel jobbdag och en ganska viktig skoldag i morgon. Kan det bli värre? Klart det kan. Jag kunde bott i Rumänien i ett skjul gjort av lera, haft fem barn och ingen mat eller några kläder till dem. Feber då hade varit väldans så mkt jobbigare. Men jag tycker ändå jag kan få gnälla och va lite ynklig. Sitter i ulltofflor, ulltröja, filt, två varma hundar och ändå fryser jag. Satte på tevatten men orkar inte gå ut för att hämta det. Kommer snart att bli het som en kamin och vilja sova en stund till.  

Medvind:
Jag hinner förhoppningsvis läsa lite idag och kanske skriva ner något smart också. Har ingen aptit så jag kanske kan tappa nån tiondels hekto. Jag får tid att träna på att tänka positivt. Jag kunde ju varit man och då hade jag varit döende.

Motvind:
Behöver tömma diskmaskinen, orkar just inte. Behöver handla bananer, kaffe och hundmat. Orkar inte. Behöver fixa till tentan men orkar inte fördjupa mig i den just nu. Hundarna behöver snart ut igen. Såna här dagar är det extra jobbigt.

Vindstilla:
Hoppas jag är lite bättre i morgon.

Thekram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0