Söndagsångest

Medvind:
Vaknade fantastiskt härligt.
Fick ett par timmar i skogen och hittade ett par liter trattkantareller. Sonen följde med på cykel och det är skönt att veta att han rört på sig och varit ute en stund idag.
Blev bjuden på middag i dag igen. Skönt att slippa laga.
Har slappat ett par timmar i kväll, utan dåligt samvete eller stress för nåt skolarbete.Kanske jag får inspiration att sortera i garderoben i kväll.

Motvind:
Avskyr när man inte kommer upp och iväg eller har en plan för hur dagen ska läggas upp. Allas olika intressen krockar och hur man än gör så är det någon som kommer i kläm. Oftast är det jag själv som "offras". Samtidigt är det skönt ibland att slappa på morgonen. Helst när det regnar, men det va ju synd att säga att det gjorde i dag. Och jag hade väl ändå inte råd att gå i köpcenter idag igen...
Det är väldigt ensamt och konstigt att gå i skogen helt ensam utan hundarna. Det bästa med deras sällskap är att man inte behöver vara så social och trevlig när de är med men man är ändå inte ensam.
Borde kanske börja fnula lite på intervjun vi ska göra i skolan. Eller också inte.

Vindstilla:
Har inte många plagg som sitter bra. Nu är det allvar. Ska försöka köra ett par veckors pulverdiet för att komma i form lite. Ska kolla om jag hinner springa och gå till simhallen denna veckan. Alltså inte springa till simhallen utan springa slingan eller nåt.... 
Jag längtar till jag kan ha de här slappesöndagkvällarna tillsammans med Mannensomälskarmigmestihelavärlden. Saknar hans närvaro så det gör ont. Samtidigt är det liiiite skönt att vara själv, men det blir mindre och mindre skönt och jag längtar mer och mer när vi inte är tillsammans. Fast det var härligt i skogen idag, hade ingen lust att frysa vid fotbollsplanen i dag igen. 

Längtanskram D. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0