Tänk positivt. :))))

Vissa saker gör mer ont än andra. Att få en kniv i hjärtat gör ont. Att få en örfil gör mindre ont i jämförelse. När barnen inte mår bra gör otroligt mycket mer ont än allt annat.

Medvind:
Är snart frisk från förkylningen tror jag.
Har haft en härlig lördagseftermiddag på en gräsmatta i solen. Försökte ta bilder på tranflockar, får se när jag får tid att kolla på bilderna.

Motvind:
Precis allt denna morgonen. (eller nu när jag tänker efter så va det nog ändå inte allt. Det va skönt att sitta i bilen och tömma huvudet och det var skönt att vakna i en varm famn och få frukost och hundpromenadhjälp)
Tentaskrivning i natt tror jag det blir.

Vindstilla:
Gjorde ett halvhjärtat försök med kompletteringsuppgiften i går kväll, men till slut blir man för trött och då somnar liksom hjärnan.
Försöker säga till mej själv att ta mig i kragen och rycka upp mig. Men man kan inte lyfta sig själv i håret, som nån klok sa en gång. Jag vill inte ha nån som lyfter mig i håret för det gör nog rätt ont men nån som håller mig upprätt skulle va gott.
Idag är en lång dag i skolan och jag hoppas att den kan få mina tankar samlade. Arbetsmiljö och hälsa... Som är så viktigt och som jag har så många smärtsamma minne ifrån. Men jag har bestämt mig att det inte ska få stjäla energi från mig. Men det blir tuffa veckor att ständigt bli påmind.
6 veckor på sjukhus och två års sjukskrivning leker man inte bort. Hoppas det kommer en dag när jag kan skratta åt eländet. Vissa fragment av sjukhusvistelsen kan jag skratta åt redan.

Dags att börja dagen strax. Ska leta upp mina klassisar i cafeterian, de är verkligen guld värda.

Skolflickekram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0