När man minst anar

En skilsmässa är som att mista en del av sina anhöriga men ändå ha dem i livet. Hela det sociala skyddsnätet brister och kvar står man ganska ensam. Barnen mister också en förälder, eller egentligen båda, fast de finns i livet. Ett sorgearbete som pågår länge, kanske hela livet? Jag saknar verkligen mina grannar, som också var mina "ventiler" i bland. Visst skulle jag kunna ringa men...kommer mig bara inte för. Å andra sidan skulle de också kunna ringa...
Lilla Loppan hade skrivit på min bil idag. D hjärta S stod det i dammet på bakluckan. Och när jag stod inne hos guldsmeden sa hon att hon inte tyckte jag och N skulle gifta oss för då kunde jag och S aldrig mer bli tillsammans. Med en stor klumo i magen försökte jag väldigt rakt och pedagogiskt tala om för henne att det kommer aldrig att hända. Oavsett om hon önskar det av Tomten eller när hon ser ett stjärnfall. Då kontrar hon md att hon redan vet det när det gäller stjärnfallet för det har hon sagt högt en gång och då gälls det inte. Ungar är otroliga.

Medvind:
Hade en trevlig tur till Malmö med finaste Amanda i bilen. En mycket trevlig pratstund hade vi.
Första kvällen på studiecirkeln Sex och samlevnad för vuxna. Superintressant som vanligt.Vi diskuterade normer. Vad är normer? Minoritetsnormer, finns det inom subkulturen? Jag tror det.
Var lite trött när jag skulle köra hem så jag kollade med sonen och det va ok att sova över....så gott att vakna i en famn.
Idag bakade sonen kanelbullar och jag förväntade mig ett kök i kaos. Tji fick jag!!!! Han hade röjt rubbet!! :))) Hur bullarna smakade vet jag inte, äter ju inte sånt längre...sen kom han in och frågade vad det var jag bett honom göra innan i dag....ja, det va ju gympa påsen och att tvätten måste va i korgen i morgon om den ska bli ren. Vips så va det gjort. Dåligt samvete för att jag blir misstänksam...
Slapp i från en skuld på bibblan på 375 kr...pust. Men det va faktiskt de som gjort fel.

Motvind:
Mycket skolarbete som ska göras.
Hunden måste plockas.
Måste boka service på bilen (har nada pengar till sånt egentligen)
Måste börja kolla lite praktikplats, känns som jag inte har TIIIIID. Men det har jag förmodligen.
Nytt datasystem på jobbet nästa vecka och jag var sjuk på utbildningen. Stressande??? Ja.  

Vindstilla:
Slarvar med träningen. Inte bra.
Saknar mina ungar otroligt mycket. 
Satt vid middagen och pratade om pengar. Lilla loppan säger: mamma vad skulle du gjort om du fått en miljard två tusen  kronor? Jag svarar; gett dej två tusen kronor. Ungen börjar jubla och ögonen förvandlas till dollartecken. Jippi, då kan jag köpa jättemånga barbiedockor!!!!!!!  Små barn har små önskningar....
Idag var hon inom HM och köpte benvärmare för egna pengar. Så stolt när hon tar upp den lila sammetsbörsen med texten "DIVA" i glitter på och plockar och räknar så det blir rätt...

Kvällskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0