Sakta i backarna kanbli för långsamt

Vindstilla:
Det är smärtsamt att komma tillbaka. Saknar oändligt. En skyddad verkstad. Fast i positivt mening. Pratade med en av grannarna. Hon tittade förbi med sin hund när jag stod ute i solen i min fd trädgård och plockade min. Hon frågade hur jag har det. Bra, hann jag svara innan ögonen rann över. Bra är ingen lögn. Jag har det bra. Men jag saknar mycket från innan. Det sociala, gemenskapen, tryggheten att alltid kunna få hjälp med något. Nu är det kris med en sån bagatell som att någon tar ut hundarna på kisserunda. Det finns någon jag skulle kunna be men hon har ju sitt eget också och jobbar långa dagar. En tröst jag har iaf är att Lilla Loppan växer upp bra. Hon är så lycklig bara hon får vara hos sin pappa. Fast hon sa idag att det va bra att va hos mig också ibland. Undrar om det va för att min Kärlek åkte hem tidigt?Hoppas hennes attityd mot honom vänder och hoppas han orkar med att vänta ut henne. Här är genast ett nytt katastroftänk på gång. Erfarenheten signalerar fara. Dags att plocka fram verktygslådan.  

Medvind:
Älskar hundens öron när han är nyplockad. De är lena som sammet. Hela han är skön att klappa på. Slät och fin.
Stått ute hela eftermiddan. Så härligt väder.
Försöker få struktur på veckan som kommer och det känns ändå ganska bra trots megatjockt schema. Försöker använda mig av ett verktyg....skippa katastroftänket. Det löser sig till slut, sa kärringen när hon sket i vasken...och så är det väl. Vad är det värsta som kan hända? Förmodligen är det just ingenting som skulle va det värsta.
Min bil är nytvättad.
Alla mina lakan är tvättade. Ska bli så skönt att krypa ner i rena i kväll.

Motvind:
Skar mig i fingret på trimsaxen så blodet bara rann. Halva fingertoppen är halvvägs av. Det gör inte så ont men det är irriterande att behöva ha plåster på.
Att sova ensam har fått en ny innebörd. Innan har jag sovit utan någon för det mesta men nu sover jag ensam.Det värker av längtan. Han är fantastisk. Och det allra bästa är att han får mig att känna mig fantastisk.

Femmyrorärfleränfyraelefanter-plåster-kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0