Flytande glass

Motvind:
Skola hela dagen med farbror Långsam. Hade han pratat lite fortare hade vi kunnat sluta innan lunch.
Åkte direkt till affären och handlade för 999:- , fasen vad man får lite för en tusing. Hamnade i en bilkö på väg hem och fick köra direkt till sonens utvecklingssamtal. Som tog 1,5 timme. Vart tog kvartssamtalen vägen??? Jag känner mig verkligen som världens sämsta förälder. Såna som jag borde ha förbud mot att skaffa barn. Det tycker nog skolan också.
Hade glass och frysta bär i bilen som inte va så fräscht när jag kom hem.
Åt en färdig burkgulasch. Skäms för att erkänna det men...ibland har nöden ingen lag. Det gick fort när vi kom hem kl sju och va vrålhungriga. Gott? Nä, men mätta blev vi.
Borde göra lite intervjufrågor till i morgon men sitter här i stället..

Medvind:
Mitt huvud är alldeles tomt. Så det går inte göra nåt vettigt ändå. Lucky me att jag läste morgondagens artikel redan i går :)
Har provätit glassen och den klarade bilvistelsen helt ok.

Vindstilla:
Det går väldigt bra i skolan för sonen om man hämför med för 1,5 år sedan då det mesta var kaos. Han vill själv förändras och han förstår mer och mer att det hänger på honom själv. Sen vill han ha mer hjälp med läxorna och det är väl där jag brister som inte är hemma så mycket. Men å andra sidan när jag frågar honom om läxor så har han inga...
Kom på en grej idag. Att jag rör mig och motionerar för tillfället alldeles för lite för att sitta stilla så mkt som jag gör. Får ju helt ont i kroppen av allt stillasittande.
Nu ska jag krypa i säng. Tidig morgon i morgon. Igen.

Gonattkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0