Skälla

Hemska fredag.
Allt som kan strula på jobbet har också gjort det. Jag är bäst i världen på att fixa etikettskrivare. För naturligtvis pajjar den ihop när den behövs som bäst. Jag har ont i halsen och kunderna är irriterade och en del riktigt otrevliga. MEN. det finns också kunder som lyfter hela dagen. Som förstår, har medkänsla och dessutom uttrycker det i ord och tycker vi är tappra och duktiga. Några får vänta upp till 40 minuter och det är inte ok. Men det går inte göra så mycket åt. En mamma skäller ut mig och säger att de ska aldrig mer komma till detta apoteket och sen när de väl kom fram så va det klydd med medicinen. Men jag vet att de ville byta tabletterna mot stolpiller för inte ungen kunde svälja tabletterna och vi får inte byta utan att kontakta doktorn. Men herregud, ungen sväljer väl mat? Godis? Man kan improvisera lite....såååå sjuk va hon inte. Jag tar betalt för det hon ändå köper, ler och ger henne en check på 20 % rabatt och säger att hon kan ju ta den om hon ångrar sig och villkomma ändå...Egentligen vill jag klippa till henne.

Mannenimittliv fixar så hundarna kommer ut på en riktigt fin skogsrunda, men orskar samtidigt att min tvättid går åt skogen. Jag får handlat men blir ovän med sonen som ska hämtas....han vill inte hem så tidigt som jag, och jag vill inte köra mer i kväll...

När vi kommer hem chansar jag med tvättstugan och får tvättat två maskiner. Knökafulla. Steker lammkotletter och har en trevlig matstund med mina ungar. Saknar den störste förstås. Men han vill hellre mecka med bilen än hälsa på morsan. Sen fixar pojken en film, Bangkok Hilton. Han uhar länge undrat hur det är i enn fängelse utomlands....det va det bästa jag kunde komma på. När han ser introt säger han: Den är ju skitgammal, fanns verkligen färgTv då??? Känner för att klippa till honom. Men med ett glas vin, en skål popcorn och en glass blidkade han mitt hjärta igen.

Shit vad jag är trött. Shit vad jag längtar till jag är panschis. Va på studiebesök på Vigs ängar i går. Där vill jag bo. Eget spa och fin restaurang och vin varje dag. Gött. www.vigsangar.se om du är nyfiken :) på ett alternativt äldreboende...

Sömnkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0