Tror han vill ha mej ändå

Denna dagen slutade bättre än den började. Mycket bättre.
Det finns bra människor, även i skolans värld. Kuratorn på sonens skola är en av dem. Hoppas han fick ur pojken en del ledset.Tur jag också hade min privata kräktunna som va öppen i luren på morgonen. Jag förstår inte att han orkar höra på. Det gör han kanske inte men han låtsas bra. Undrar bara hur länge. 

Medvind:
Loppan och jag åkte in till H&M och köpte kläder och tingeltangel för hennes presentkort hon fick i födelsedagspresent av sin storebror. Jag hittade ett jättesnyggt set till henne när vi var på väg till kassan men då vänder hon sig mot mig och säger: Det är jättesnyggt mamma, men jag kan inte ha för mycket kläder heller. Vi köper det vi har tagit nu. Jäkla förnuftiga unge. Men hon hittade ett par jeans, två tröjor och en skjorta och ett linne. Sen köpte hon trosor med top, ett skärp och fyra flaskor nagellack för sina egna pengar. Avklarat på under en timme. 

Motvind:
H&M har världens jobbigaste butiksmusik. Jag bad en personal om de kunde sänka volymen men det gick verkligen inte för sig. Undrar egentligen vad AMV säger om musik. Går det under buller?
Har glömt kolla hur bilens bagageutrymme ser ut idag.
Tackade nej till en jobbdag i morgon, vill verkligen få tentahelvetet ur världen.
Är så förbaskat trött och sömnig. Tar ett glas vin i kväll för här ska sovas och inte bli väckt av några nyfikna nattgäster. Eller är det kanske mormor som är irri över att jag plockade ner hennes bonad? Den är lite deprimerande: Glöm ej att leva min vän, dagen där gick kommer icke igen. Det är förstås sant men jag finner inget klokt idet. Bara en påminnelse om att livet springer från mig, alldeles för snabbt.

Vindstilla:
Man slutar aldrig förvånas över tonåringar. Från att ha vatit världens deppigaste i morse, står han nu och garvar åt ett TV-program om saker man bör göra innan man dör....efter maten bäddade han rent i sin säng och vek ihop tvätten och styrketränade en stund. Nu har han duschat och sagt gonatt. Mammahjärtat blir lite gladare. och till helgen ska vi till något köpcenter och hitta byxor åt stackars pojken som bara har två par.
Hade planer på att röja i garderoben i kväll när jag ändå måste va i samma rum som Loppan så hon kan somna men såklart tog det 5,3 sekunder för henne att somna i kväll så nu vill jag inte gå in och störa. Men grejerna och stöket finns ju kvar så det är ju ingen panik...
 
Tidig kväll-kram D.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0