Interner som dödar

Medvind:
Jag har sonat mitt brott och gjort en god gärning. Jag plockade upp en hundbajs som inte var min. Alltså det va inte mina hundar som hade gjort den. Eller lagt den eller vad man säger. Och den var inte liten heller. Så nu är mitt samvete rent som snö. Som ingen hund kissat i. För du vet väl om att snö som är gul inte smakar citron? Om inte, ska du tänka på det till vintern.

Motvind:
Man får halsbränna av Polly. Men det var liksom Pollyläge.

Vindstilla:
Sitter och lyssnar på ett debattprogram i TV. Kriminalvården tror att det inte är ensamarbete om man har en personal hos internerna och en annan vid en skärm som visar vad en kamera fångar på bild vad som händer i lokaler kanske flera minuter därifrån. Knas. Internerna vet ju det såklart. Är de korkade? Vad jag förstod var det en facklig företrädare som sa att detta va helt ok. Hm, debattprogram är inte bra för hjärtat.

Irrikram D,




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0