Att skiljas är att dö en liten stund

James Blunt, I carry you home....

Medvind:
Gick en lång runda i morse, dagg i gräset, spindelväv som glänste i solen, what a wounderful world, vindstilla, kor som ligger och idisslar, små möss som samlar vinterförråd i hasselbuskarna.
Skördefest på Hovdala. Sol, vackert, god fika. En promenad ner till orangeriet. Vi ska också ha ett orangeri i trädgården, som man kan duka långbord i.
Fått upp krokar, ordning på sladdar, lampor i mörka hörnor och lite städat här och där.
Per Gessle, En underbar tanke...
Sonen har lagat middag, en flygande Jakob....

Motvind:
...som tydligen flygit omkring i hela köket. Varför har man en vit trasmatta i köket??? Ok, kan ju vända den en gång innan jag behöver tvätta den, men ändå...
Stora sonen åkte hem för tidigt. Hinner inte med, han är så stor, jag saknar honom och längtar alldeles förfärligt mycket efter att få va med honom, göra saker med honom, skaratta med honom och få trösta honom nån gång. Åka på en semester med honom. Vad hände??? Helt plötsligt är han vuxen. Och som en mussla...säger bara att allt är ok. Men i den åldern är allt låååångtifrån ok. Hoppas han har andra att prata med om det som är svårt. Vill ju att det ska va JAG.....ego?? Ja, förmodligen. Det är bara att bita ihop. Jag kunde valt att stanna och få säga gonatt till honom varje kväll. Men jag gick. Gjort är gjort. Jag ångrar det inte.
Gråter för mycket och för ofta och för lätt.

Vindstilla:
Har på allvar börjat fundera på hur länge jag ska orka med att jobba och plugga samtidigt. Och ta hand om hem, barn och hundar själv. Tänker alldeles för ofta "...sen..."  Vill inte leva i framtiden, vill ju ha det bra varje dag. Men jag ska bara bestämma mig för att varje dag ska bli en bra dag.
Jag behöver vänner att umgås och göra saker tillsammans med. Men det känns som jag aldrig har tid. Fast jag längtar till torsdag :) då ska Barbro ut och rasta mig i spåret. Bäst att träna lite innan.
Så här på hösten längtar jag extra efter stugan. Det va så mysigt där.

Pojkarna på gäddfiske i sövdesjön
Utsikt från köksfönstret i stugan
Jag vid grillplatsen framför pojkarnas trädkoja vid stugan
Loppan på studsmattan i stugan
En magisk morgon vid stugan



Detvadåkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0