Gott om tid

Sitter med nackellack, ja nymålat, och försöker skriva, men det går rätt bra.
Har färg i håret och hoppas jag inte missar tiden...hehe.

Dagens medvind:
Såg en fin maskros som blommade invid väggen. En som envist vill påpeka att hösten inte är här riktigt än.
Har gått på stan med söstrami och hittade riktigt snygga smycken och kläder till till henne till i kväll när vi ska på släktkalas.
Är ensam hemma just nu och det är alldeles tyst och bara klockan tickar....

Motvind:
...och den tickar lite för fort. Skulle färgat håret i går istället.
Vem kom på viscose? Nån som inte fatta hur svårt det är att stryka det måste det ha varit. Usch!
Vaknade kvart över sex och kunde inte somna, så jag gick ner och tog upp sista tvätten. Jag kommer va urtrött till i kväll. 

Vindstilla:
Det händer konstiga saker i mitt liv. Helt plötsligt står det pulvermos i skafferiet. Har inte funnits i min värld innan. Helt plötsligt står jag och stryker en viscoseblus. Strykjärn som är djävulens påhitt. Helt plötsligt har jag handlat smink för 250 spänn, har inte hänt sen jag sålde Oriflame på 90-talet. Jag köper skor med klack på, har heller inte hänt på decennier. Kan det va tantvarning??? Och nu ser jag sonen komma cyklande tillsammans med en kompis...och här sitter jag i bara undisar, bäst å ta på morgonrocken. Och nu är det dags att tvätta ur färgen o se om det blir nåt party eller inte. Tänk om det blir jättefult.

Partykram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0