Körkort för barn?

Har skrivit minimalt på förmiddagen men ändå fått lite mer ideer om hur det ska se ut. Men vad ska vara var????? Jag trodde det skulle bli lätt med färdiga rubriker, men icket.

Solen skiner, jag är jättetrött och huvudet spränger. Snoret rinner konstant. Hostan svider i halsen. 

Ska snart ta en tablett så jag orkar lämna hundarna för att sedan åka till den stora staden och bli lite ompysslad förhoppningsvis.

Mitt liv innehåller för många små rutor. Jag behöver större och längre. Allt är så inrutat i alldeles för små rutor....inbillar mig att om jag fick sitta helt ostört i 2 dygn skulle tentan vara klar nu. Men det är hela tiden annat som pockar på: mat, tvätt, hundar, barn, posten, handla, disk, hämta, lämna. Så fort jag kommit in i nåt så när flyt är det dags att göra nåt annat. Jag avskyr, verkligen avskyr, att inte få göra nåt färdigt. Och att inte få göra det man helst av allt vill. Att inte få styra mitt eget liv. Men å andra sidan skulle man få göra det skulle ju aldrig någonsin någon annan människa eller varelse vara involverad i mitt liv. Och det är väl inte så man vill ha det heller...

Det bor en liten pojke ovanpå som heter Melvin. Hans namn kan jag utantill. Det vrålas och skriks på den lille pojken varje dag långt mycket mer och värre än vad jag någonsin vrålat på mina hundar. (och det har jag gjort vid tillfälle så jag blivit hes ibland...) Ibland gråter han tröstlöst mitt i natten så jag vaknar. Ibland hör jag nåt som bumpar till i taket, ett vrål "Meeeeeelvin!!! Fy på dej!!!!!" pojken gråter, ett nytt vrål och sen är det knäpptyst. Skulle vilja va en fluga på väggen där uppe. Eller oxå inte. Känner mig som en usel människa som inte gör något. Är det förbjudet att skrika på sina barn? Jag har också gjort det. Många gånger, alldeles för många. Det är nog få föräldrar som inte gjort det. Det finns inga människor i världen som kan väcka samma ilska, förtvivlan eller kärlek inom oss som våra barn.

Utlyser en liten lattjolajban tävling till en bild jag tog i morse:

Vilken ska bort????



Quiskram D.

Kommentarer
Postat av: mannenidittliv

Jag tycker den i mitten ska vara kvar och de två andra ska ner på golvet..

Men när katten är borta så ligger hundarna i soffan......

2011-09-30 @ 15:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0