Mossig

Morgonvind:
Hundarna är de enda varelserna som har obegränsat med tålamod och kärlek för en knasig matte som jag. Jag önskar att barn var som hundarna. Så enkelt. Villkorslöst.
Längesen jag va så svullen och såg så här gammal och sleten ut. Och nu sitter verkligen alla kläder som korvskinn. Ibland önskar jag att jag hade ett jobb som var ute i skogen varje dag. Fysiskt tungt. Så skönt att komma hem, ha arbetat med kroppen, tom i knoppen och kunna va inimhus utan dåligt samvete. Men i längden skulle det slita för mycket. Vaknade i morse med värk i kroppen. Fattar inte detta riktigt. Förra omgången med medicin hade jag ont i kroppen av medicinen, ska nu få ont när jag slutar? Fick information i går som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka eller förhålla mig till. Självklart tror man det värsta direkt. Men det behöver inte vara så. Missförstånd sker och kanske det går att reda ut om vi pratar. Förmodligen är det så.

Har haft en riktigt härlig och mysig helg. Det kan få mig att le. Trots det är morgon och att det varit en hemsk natt.

Och nu har jag morgonbråttom. Igen...

Studentkram D. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0