Skör som ett tusenårigt bibelblad

Medvind:
Gjorde en kantarellpaj som blev god.
Har slöat hela dagen. Och myst.
Hundralappen som är mina allra sista pengar fram till den 25:e räckte till mjölk, ägg, morötter, bröd och tomater.

Motvind:
Jag är pank. Bankrutt. Verkligen. 61 öre på kontot....har totalt missat en inbetalning från CSN som jag inte trodde jag fått. Ja, jag har dålig koll på mitt konto.
Körde över sådär 543 grodor och paddor ikväll på vägen hem. Det är så vidrigt äckligt när det bumper till i hjulet varje gång. Försöker undvika dem men kan ju lätt bli stoppad för misstanke om rattonykterhet när det vinglar fram och tillbaka på vägen. Stackars små djur.....


Vindstilla:
Var i den lilla hålan Farstorp och kollade på fotboll. En sysselsättning jag förmodligen aldrig kommer att förstå mig på. När det väl händer grejer och spelet närmar sig minsta lilla spänning.....Ja, då tar den där svartklädde halvfete gubben som struttar omkring inne på planen bland spelarna upp sin pipa och blåser i den. Detta leder till att spelet avbryts och spänningen är puts väck. Det ösregnade mer eller mindre hela tiden och gräset blev ju ganska blött och halt av det. Så fort en spelare halkade och trillade...ja, vad gör den halvfete svartklädde gubben??? Plockar upp pipan och blåser!!!! Herregud! Sånt måste väl ingå i spelet...lite naturliga svårigheter? Jag funderar allvarligt på att göra en insändare av det. Men pallar nog inte riktigt.

Hämtade hundarna  ikväll och Loppan hade så mycket hon ville visa och berätta. Det är tufft att åka därifrån. Halsen blev så tjock. Hon ville inte sluta kramas. Hon är så stor, och så fin, och så duktig. Och så liten liten liten för att förstå livets fasor. Vill skydda henne mot allt. Precis allt.

Hoppas jag kan sova inatt - kram D.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0