Sprickor i huvudet

Nös många gånger på jobbet igår och vaknade i natt med riv i halsen och täppt näsa. Och nu på morgonen är huvudet som en sprickfärdig ballong. Är det nu jag ska ringa doktorn??? Nääää, tror inte det. Det jag ska göra är att rota fram alla askar med echinaceainnehåll, proppa mig full med dem och sen bara ligga i soffan och dega hela dagen med en bok i näsan. Hade planerat att gå till skolan men jag tänker bli hemma och försöka kurera bort min förkylning. Är så trött på de här småslängarna av virus jag får hela tiden, hinner ju inte komma i gång med nån träning ordentligt heller. Och Loppan som ville till stora simhallen idag och bada...

Medvind:
Solen skiner.
Rosorna jag fick häromdagen har slagit ut för fullt och de är verkligen jättefina!

Motvind:
Får inget tillfälle att va ute i solen.
Hundarna måste ut. Idag hade jag gärna varit utan de promenaderna. Fast de gör kanske gott nånstans?

Vindstilla:
Öööööhhh. Hjärnvirus. Finns det?
Tangenterna ska få jobba ordentligt idag. Examinationsarbetet överlappar in på nästa kurs. Ska det va så? Ett fall för Sverker. Tur jag läst ganska mycket om arbetsmiljö och hälsa tidigare.
Jag längtar verkligen efter att få känna mig ledig. Att få komma hem efter jobbet och vara ledig. Som student finns det alltid något som ska läsas eller skrivas. Jag har svårt att släppa det och i den stressen vet jag knappt var jag ska börja läsa. När jag får frågan vad jag ska hitta på eller om jag vill följa med någonstans vill jag bara snäsa att jag måste plugga. Och det måste jag ju. Men ibland måste man göra andra saker också, men det är så svårt att njuta och koppla av när man vet att böckerna väntar. Är så arg på systemet att man som student blir tvingad att jobba för att kunna klara sig. Allt bygger på att man ska ha en partner som försörjer och helst inga pengasugande ungar att utfodra. Det känns som systemet hånar en, med häxansurtant-röst; "klara av detta om du kan, hahaha"...också försöker man av ren envishet och ilska medan det elaka systemet fortsätter att köra käppar i hjulet hela tiden tills man är helt utmattad och färdig och klar för dårhuset. Samtidigt som det lilla välmående landet skryter med sina högskolor och skriker efter mer välutbildat folk till arbetsmarknaden.

De ä faean inte lätt å va männska



Utisolenpåhundpromenadkram D.




Den här älgen hade det nog inte heller så lätt alla gånger....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0