Svamprensarfunderingar

Plockade man svamp på 1800-talet? Vilka sorter och vad gjorde man med dem? Vad det kvällsmyset i fotogenlampans sken att rensa dem? Finns det fästingar i svampen? Vad är det för små små pyttesmå runda svarta hårda djur som säger "ploff" när man trycker ihjäl som sitter i svampens skåror? Skölja eller inte? 

Kom på en biverkan som jag saknar med tabletterna. Jag får inte samma panik tillsammans med spindlar när jag äter dem som nu, utan. Var inte riktigt beredd på min reaktion. Är ju van att inte få totalt bryt när de kommer farande för snabbt. Klarade ju de här små långbenarna som sitter i svampen De är ju inte så snabba heller efter en natt i kylskåp. Sen kom det en lite kraftigare som va sådär snabb och oberäknerlig. Då kopplade reptilhjärnan in......Får nog prata med GW om detta....

Renskram D.




Ormar är helt ok.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0