Gott och blandat gnäll.

Det ligger jämnt ett par solglasögon i vägen i nån väska eller framme på nån bänk eller så ligger de och kasar runt på instumentpanelen i bilen och är allmänt i vägen. Idag när jag verkligen behövde ett par så var alla helt väck. Borta...irri. Tog en snäv kurva och nåt kasar runt inne i ett av alla många tusen fack som finns i en Toyota. Haha, ett par solglasögon!! Smart att ha lagt in dem i ett av alla tomma fack. Kör upp till exet och ska skölja av bilen all grus från gårdagens grusvägskörning. Hallonbuskarna är fulla av hallon. Hallå! Han får ju skörda bättre och inte låta det gå till spillo. Fast det gör han kanske, bara inte hunnit idag. Det var inte så många övermogna iaf. Det känns lite vemodigt att komma dit och lite läskigt att gå in. Främmande på nåt sätt. Det är någon annans nu. Hämtade ett par byxor till Loppan. När jag kom hem var golvet i trapphuset våttorkat...heheh. Också ligger internätet nere såklart. Hinner bli superirri (stressad) och mitt i ringer telefonen. Fortum elbolag. "Hej Diana (att han inte slutar med det genomskinliga tricket att använda mitt förnamn som om vi kände varandra)!! Är allt bra idag?" (som om han brydde sig??) Innan jag hinner svara: "BRA!!?? Jag har precis genomgått en skilsmässa, blivit friskförklarad efter cancer, haft en unge som utretts av socialtjänsten, varit deprimerad, inte haft någon semester, flyttat till en liten värdelös lägenhet i världens ände, ligger efter i studierna eftersom jag samtidigt måste jobba för att kunna ge mina barn mat på bordet, är förkyld ft, VA FAN TROR DU???? Att det är bra????" så börjar han undra vad jag har för elavtal.....Istället svarar jag: "Jag vet inte vad jag har och du: Jag bryr mig inte heller." Jag vet inte vilket tonfall jag hade, men han sa nåt om att han "förstod", tackade ändå för ingenting och önskade mig en fortsatt trevlig dag.Men egentligen. Allt ligger bakom mig, borde va lite mer tacksam över allt jag ändå har och att jag faktiskt mår bättre och bättre. Har ju haft turen att träffa en ny kärlek också. En drömman dessutom. Han är verkligen allt. Jag vill ha honom i evigheters evighet. Satte på en balja kaffe och nu: Nätet funkar igen och jag ska nu göra en enkät. Först lite operationaliseringsläsning i den fantastiska boken om enkätmetodik. Och skicka lite fåniga små hjärtan över chatten...

Förmiddagskram D. 

Kommentarer
Postat av: Barbro

hahaha. så skulle man svara till alla telefonförsäljare. själv säger jag att sambon bestämmer allt och att jag har inte med det att göra.

Det slutar alltid med att dom tackar och önskar en trevlig dag.

MMM vad konstigt jag har också en drömman, trodde inte att fanns det fler? :)

2011-09-01 @ 15:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0