Hälsotips???

Ägna 10 minuter om dagen till magövningar, femton till meditation, minst 30 till annan fysisk aktivitet. Ägna barnen ett par timmar om dagen och ditt intresse i snitt en kvart om dagen. Motionera tillsammans med barnen några gånger i veckan. Gör 10 minuters inpackning i håret och fila fötterna varje kväll, smörj med nattkräm och massera ansiktet tio minuter varje kväll. På en kvart om dagen kan du få en fastare rumpa. Pressa din egen juice och förbered nybakat bröd varje kväll, det tar bara tjugo minuter. Dina hundar behöver två timmars promenad om dagen och att peta nagelbanden tar bara några minuter varje dag.. Håll koll på räkningar, räntor, elavtal och telefonabonnemang. Det tar bara några minuter var dag. Sjung en liten stund varje dag för ny energi och varva ner med en kopp the en halvtimme innan du lägger dig. Sov minst åtta timmar varje natt och planera in egentid som du helst ska unna dig en stund varje dag. Din make-up behöver inte ta mer än tio minuter varje morgon. Träna din andning tio minuter varje dag för bättre lungkapacitet. Att ändra vanor tar inte mer än några minuter varje dag. Unna dig själv att slappa en stund i soffan varje kväll. Detta är bara några av alla måbra-råd jag hittar i diverse tidningsartiklar. När ska man jobba? Är det konstigt vi är stressade??? 

Dagens medvind:
Har faktiskt gjort en hel del på kompletteringen i enkätmetodiken.
Sprang en runda med hundarna som har haft överskottsenergi hela förmiddagen.
Lagade en onödigt god pastasås i kväll.
Dammsugade till och med under soffan idag. Ööööörk! Men nu är där ganska rent igen.
Upptäckte att jag kanske ändå trivs ganska bra i lägenheten, börjar få lust att fortsätta inreda med att få upp tavlor, hyllor och krokar som behövs för att göra boendet lite mer komplett och funktionellt. Tror det är ett gott tecken.

Motvind:
Sprang offroad i skogen och rev mig på taggtråden. Hittade inte ens en enda liten trattkantarell.
Har inte läst de tråkiga böckerna om utvärdering. Som jag borde.
Jag känner mig halv när jag är ensam. Längtar så fruktansvärt mycket.

Vindstilla:
Det va stopp i mitt avlopp men jag pallade inte den skitjobbiga vaktis så jag köpte en flaska kaustiksoda och hällde i . Det fräste värre än baconstekning. Men nu är där inte stopp mer :).
Har klarat två dagar utan tabletter och ändå är det mensvecka, alltså deppvarning på hög nivå.
Kollar en film om påskharen....den är kuuul :).
Ska försöka åka tåg till skolan i morgon. Det ska bli mycket spännande att se om jag kan hålla tiden...

Pågatågskram D.



Jag 2006.



Stenar 2011. Kan bli en fin tavla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0