Inte ens en mjukglass hade de

Jag blir lite less på att människor som har förmånen att ha en trädgård inte tar hand om den och inte skördar och tar till vara på det som växer där. Trist. Tänk så mkt pengar de kunde sparat. Alla äpplen o päron o plommon o körsbär o hallon att fylla frysen med. Persilja, squash, morötter och sockerärtor....jaja.
Jag sprang en ny runda med store hunden igår. Den är bra, uppåt och neråt och ut på landet och hem. Va ju tvungen att gå offroad och leta svamp. Hittar alla andra sorter än just de som jag vill. Lagen om livets djävlighet. Fast jag borde inte klaga. Jag försöker vara positiv och tänka att jag ändå har förmågan att gå ut i skogen.

Medvind:
Var verkligen ingen bra bilförare i dag. Men. Jag hade tur och det fanns en vändzon i slutet av gatan där jag kunde vända bil och släp så jag slapp backa eller ännu värre, koppla loss och vända med handkraft. Hittade en fin garderob på Blocket som är jättesnygg (nåja) i min hall där jackor, mössor och vantar får plats.

Motvind:
Har kännt mig konstigt yr flera gånger idag, korta stunder. Undrar om det är nån effekt av att jag slutat medicinera? Är väldigt sömnig på nåt konstigt sätt som jag inte känner igen.
Vill gå till simhallen i morgon eftermiggad men Loppan har bad i skolan och det är ju lite väl mycket badande att gå två gånger på samma dag. Speciellt som hon redan börjar bli vintertorris.
Är superstressad för jag inte gjort så mycket skolarbete som jag borde. Har gjort heeeelt andra grejer idag. Som åkt till IKEA tex. Behövde lite smågrejer och sen är det ju roligare att gå där än att köra ner näsan i en bok... Hämtade Loppan och skulle köra till föräldrarna och byta bil o släp mot min egen bil utan släp. Loppan somnade i bilen och jag stannade en stund och pratade med pappa innan jag väckte henne o körde hemåt. En runda in i affären och klockan va ju nästan sju innan vi var hemma. Hungriga och irri. Hundar som vill ut, mat som ska lagas och grejer överallt. Superstressad. Lagar mat och försöker läsa posten, kasta sopor och plocka undan saker samtidigt. Äter och har en diskussion med sonen som inte kan ta ut hundarna för han har prov i morgon. För F-n, han har suttit hela veckan o spelat dator i stället för att plugga.....undrar vem han brås på, hehe.  Börjar skruva i hop garderoben, spikar bakstycke och skruvar loss gångjärnen som ska byta sida. Fel skruvar såklart så de som sitter är skruvade i en plugg. Ok, jag löser det med att rota fram tjockare skruvar. Men då är det en plugg som sitter kvar i ett hål jag ska skruva i. Tar fram borren och borrar bort pluggen. Ska hänga på dörren och jag får inte i den i gångjärnen. J-a h-s IKEA tillå ha krångliga grejer. Dessutom är jag för svag för att orka hålla dörren samtidigt som den ska tryckas med all kraft in i skårorna. Står dessutom på en stol eftersom garderoben är världens högsta och jag inte är sådär väldigt lång och ståtlig.Jag vet inte hur det är tänkt men jag får det inte att funka. Är skitarg att jag är för svag. Jagar upp Loppan ur sängen o ber henne hålla hammaren till mig och försöker drämma till med den istället. Det blev ju inget bra av det.Så mitt när hammaren är på väg ut genom fönsteret och garderobsdörren i min tanke redan ligger i containern så kommer jag på: Är det nu jag ska använda mitt andningsankare??? Ja! Så måste det va! Ett djupt andetag med ankare och kedja in. När ankaret är fast i magen andas jag ut, klär på mig och går ut med hundarna. Nästan hela rundan tänker jag på mitt ankare som ligger i magen. Det funkade ganska bra. När jag kommer in igen sätter jag sakerna åt sidan, plockar fram en serietidning och läser en tårdrypande hästberättelse om vildhästar av Lena Furberg för Loppan. Sen öser jag ner mig i soffan med datorn och nu: ska jag gå och lägga mig. Nya tag i morgon.

Vindstilla:
Kom ett foto från malmö halvmarathon....usch, vad jag ser ut. Det vill jag inte köpa...

Ikeakram D.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0