Friends with benefits

Igår var det simskolestart. Varmt, är det i simhallen.Skitigt på duschgolvet...I don´t like it. Vet inte varför hon ska gå på simskola när hon redan kan simma. Men visst, det är väl utvecklande på nåt sätt ändå.
Sen blev jag och Kärleken både barn och hundfria. Det är en konstig dubbel känsla. Så skönt och så mycket saknad. Känslan av att ha glömt något som inte går att sätta fingret på. Tycker egentligen inte om när flocken är utspridd.

Medvind:
Träffade bästa Åsa och hennes underbart galet överaktiva familj. De bor sist på världens minsta grusväg i ett underbart stort fint hus med hästar inpå knuten, kattungar, hundar och skoooog.
Hittade fyra hundbajspåsar med trattkantareller på vår lilla skogspromenad. Gav bort två och ska snart rensa de andra för att äta en paj till lunch. Men det blir nog mer en sen eftermiddagsfikakombolunch....vaknade ju inte förrän halv tio. Sköööönt :)
Hade en underbart trevlig kväll inne i världsmetropolen Hässleholm igår. Duschade med en cider, tog tåget in, käkade på Harrys (supergott) kollade en bra och rolig bio och sen hann vi med en drink till innan tåget gick hem igen. Och sen hoppas jag att grannarna har överseende med att jag inte kan dra för fönsterna ordentligt...;)

Motvind:
Klarar inte att se sentimentala serier på TV. Då blir det helt tjockt i halsen. Är nära gråten så ofta och superkänslig för kritik som jag vanligtvis ryckt på axlarna åt. Jag vet att känslor bara är mänskliga men ändå. Det skulle kännas så konstigt att hulka i nåns famn fast det är det jag har mest lust med emellanåt. Om bara mensen ville komma igång så tror jag det blir bättre igen. Men den är en hel vecka sen nu. Undrar varför?????

Vindstilla:
Funderar på hur jag ska få struktur i mitt liv. Vill träna mer regelbundet, plugga på bestämda tider (har en tendens att alltid komma annat emellan) Vill så gärna göra mer saker tillsammans med barnen. Funderar på olika aktiviteter som att gå till simhallen en bestämd dag i vecka så Loppan kan bada och jag få lite simmat...Men det här livspusslet är så himla svårlagt ibland. Så krockar tvättstugan eller matlagning eller skjutsningar eller annat....Hur gör andra människor? De flesta är ju två som delar på allt och än så länge är jag ensam för det mesta och när jag inte är det är det mångas behov och önskningar att ta hänsyn till. Glömmer lätt bort mina egna. Och har svårt för det lilla ordet; nej...Men ska jobba mer på det.

Nejkram D. 



Jag o sonen valborg i värsta hamnen....Han älskar verkligen att va med på bild tillsammans med sin mamma....NOT... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0