Flockas som flugor

Jag är sååååå arg!!!
Hunnajävel.

Motvind:
Hunden fick hjärnsläpp och bestämde sig för att valla in en flock får som gick i en hage längs med vägen. Jag hoppades att han skulle få en elstöt av staketet när han sprang in, men icke. Vi har gått förbi fåren flera gånger och han har aldrig någonsin brytt sig om dem innan. Vet inte vad det va som triggade igång.
Har duschat och smort in mig i en ny lotion som skulle lukta "fig" tror det är fikon, men fyyy fan va surt den luktar. Hinner inte duscha igen men kunderna håller sig kanske på avstånd idag.

Medvind:
Hunden såg så nöjd och glad ut där han sprang bland de skräckslagna fårstackarna. Förmodligen har han haft alltför tråkigt alltför länge i lägenheten. Han är ju inte superstimulerad precis...
Rakryggad stod jag och bad tusen gånger om ursäkt hos ägarinnan till fåren, gav henne mitt telenummer och sa att självklart ersätter jag alla former av skada som hunden ev orsakat.
När jag kom hem kammade jag båda hundarna så nu är de fluffiga och fina...och nu ligger de o sover så gott, så gosigt mina små gullesnuttar....hm.

Vindstilla:
Fick ju en rask morgonpromenad som skulle ge mig lite avslappning inför en hektisk dag men vågar inte tänka på vad puls och blodtryck är uppe i. Funderar på Rosenrot igen. Den städar huvet ibland. Men var har jag den?? Orkar inte leta. Det är ju kaos i huvet just nu. Inte ofta jag blir så arg att jag skakar i hela kroppen men idag blev jag det. Så nära lipen också. Hundar är verkligen som Dr Jekyll and Mr Hyde. Det är hundar och man får aldrig glömma deras ursprung och deras instinkter. De ligger där och plötsligt ploppar de fram som gubben ur lådan. Jag måste börja aktivera stackars hunden igen. Men näääääär???? Måste börja ruta in mitt liv lite mer. Detta håller inte.

Ska börja läsa en nätbaserd kurs om några veckor....om sex och samlevnad ur ett hälsofrämjande perspektiv. Där ingår att man ska lära sig kommunicera sex och samlevnad med ungdomar. Men hur ska jag kunna lära mig det över nätet??? Ska bli mycket spännande...

Kram D.



En blick som kan få hjärtat att smälta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0