Onsdagstråkigt

Jag borde:
Hänga upp tvätten som ligger kvar i IKEAkassen i hallen.
Skruva upp hängare på väggen så Loppan kan hänga upp sin jacka när hon kommer.
Dammsuga det grusiga golvet.
Framför allt; skiva färdigt min inlämningsuppgift till i morgon, vill hinna med en runda på det nyöppnade Stadium i morgon.
Läsa ut en bok jag måste lämna tillbaka i morgon.
Bädda rent i sängarna.
Sortera kläder i garderoben som är för små. Eller rättare sagt sortera ut det som faktiskt passar....
Ringa till stora pojken och prata med honom en stund.
Leta upp ett hängelås till simhallen i kväll.
Borsta mina tänder...(öh, blev inte gjort efter frukosten, hundarna behövde verkligen gå ut o kissa)

Istället gör jag:
Sitter stilla här i soffan för lille hunden har kurat ihop sig som en bebis mellan kudden, min midja och min arm och han sover så gott så jag vill inte störa honom.
Surfar runt på Svenska Fotbollsförbundets hemsida och irriterar mig över statisktiska grodor de gjort i sin text jämfört med sina diagram. En ökning är ju inte konstant om den sjunker mellan vissa år...suck. Men det låter ju fint.
Kollar öppettider i simhallarna.
Gör onödiga och irriterande inlägg på facebook.
Fick dagens skrattanfall över ett inlägg på Föräldrarnas tvärtemot-grupp. Härligt med stöd fast man gör tokiga saker.
Äter kexchoklad som smular på min ulltröja som inte är helt lätt att tvätta.
Skriver onödigt inlägg i min blogg.

Dags att komma ur passiviteten.

Slökram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0