Om jag hade pengar....

Medvind:
Har faktiskt börjat på tentan.
Sprang en runda runt slottet med hundarna och sen 25 min till utan dem. Vet inte hur långt det är men det känns ganska bra nu.
Lilla Loppan kom i kväll och nu kollar vi Gnomeo och Julia, den är faktiskt rolig.

Motvind:
Den här tentan kommer att ta kål på mej.
Loppan har ätit en tallrik sallad, ett äpple, en apelsin och fyra mackor och ber om mer.....och hon kommer direkt från middagsbordet...hm. Bra att hon äter, men...
Det drar i baksidan av låret när jag springer och emellanåt domnar foten bort. Ischias eller kläm från diskbråcket? Försökte sträcka ordentligt men kommer inte åt just det som drar.

Vindstilla:
Loppan kommer jämt för sent i säng...hon har så mycket att pyssla med och berätta när hon kommer.
Funderade lite på vad jag skulle gjort med 135 miljoner som var drömvinsten denna veckan. Det är egentligen inte så mycket som pengar skulle kunna förändra. Om det kom in 135 mille på mitt konto imorgon hade jag ändå fåttgå till jobbet. Fast jag hade ju bjudit alla på lunch och tårta så klart. Eftersom jag jobbar till halv sju hade jag inte kunnat göra så mycket mer. Men på onsdag skulle jag köpt en bil till Mannenimittliv. Så han slipper låna min. Sen hade jag fått sätta fart med tentan igen. Kanske jag hade hunnit prata med nån mäklare som säljer hus eller tomt i Tormestorp. Förmodligen hade jag värmt mat i micron och dragit fram dammsugaren på ett varv och fått tömma diskmaskinen som vanligt. På fredag hade jag bjudit de jag ska ut och äta med på hela kvällen :) Kanske jag försökt hinna boka en resa under lunchen på fredag. Men var? och när? vet inte, barnen går ju i skolan. Och jag är inte såförtjust i att flyga.. Kanske jag köpt en ny cykel istället för en ny pump. Fast jag gillar ju min cykel. Nu kommer det inte att hända att så mycket pengar sätts in på mitt konto så jag behöver ju inte fundera så mycket på vad jag skulle gjort med resterande 134 500 000 kronorna....

$-kram D.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0