Jag trycker sex

Dagens medvind:
Det var vackert väder när jag gick en runda med hundarna.
Har läst, översatt och förstått en av de engelska artiklarna vi ska använda i examinationsuppgiften. (wow)
Har skrivit en sida på arbetet också....det går framåt men sakta, snigelsakta.

Dagens motvind:
Feber, frossa, täppt näsa, stel i nacken och hostan har börjat.
Har avbokat allt som skulle hända i kväll och i morgon och funderar på om jag kommer att kunna jobba på fredag.
Funderar på allvar att skita i den här kursen just nu och läsa den.....sen nån gång....men fasen va jobbigt att ha den hängande efter. Men den ger mig sån ångest. Det är säkert därför jag är sjuk. Fysiska syptom för jag är helt psykiskt knäckt av kursen. (inbillning, men det skulle kunna vara så, lr hur??)

Vindstilla:
Försökte få lite medmänsklighet och empati, men icke. Han har inga äkta känslor för då skulle han komma farande och passa upp mig till öronen med allt vad en sjuk stackars döende kvinna kan behöva. Såsom choklad, halstabletter, te, nytvättad bil, vindruvor, näsdukar, nässprej, pussar, nyskurat bakom spisen och en avfrostad frys. Putsade fönster är heller inte dumt som förkylningsmedicin. Men jag har ett gott minne....hehe.
Funderar på hur min Spotify helt plötsligt kunde förvandlas till premium??? Hoppas bara det inte kommer en fet räkning sen. Jag har verkligen inte gjort någonting för att ändra kontot.

Som sjuk kan jag nu välja mellan olika alternativ:
* Ringa 1177 och tala om hur jag mår. Tryck 1
* Skriva på min fb-status hur sjuk jag är. Tryck 2
* Ringa min mamma och beklaga mig. Tryck 3
* Ta en tablett, gå och lägga mig och sova. Tryck 4
* Ta ett glas vin och fortsätta skriva på mitt arbete. Tryck 5
* Skriva på min blogg hur dåligt jag mår, ta ett glas vin och fortsätta skriva på skolarbetet. Tryck 6
* Googla "sjukdom" och ligga vaken hela natten till VC öppnar och ringa i panik efter en läkartid för 87 åkommor jag skulle kunna ha. Tryck 7
* Ta fram febertermometern och kolla om jag har 38,2 eller 38,7. (till vilken nytta?) Tryck 8


Hahaha, hennes hänger mer än mina....hahahaha!!!!
Fotograf: Håkan Lindström



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0