Snorigt

Dagens medvind:
Det var fint väder. Orkade inte gå så långt med hundarna men det var skönt den lilla stunden iaf.
Har hittat ett sömn-te som faktiskt smakar gott. Systrarna Grene i Köpenhamn är inköpsstället. Hoppas jag blir lika deckad av detta som av Friggs kvällsro. I natt behöver jag sova!!!
Rosorna jag fick i lördags är fantastiskt fina, alla blommorna är nästan helt utslagna och buketten ser enormt stor ut.

Dagens motvind:
Ställde in en lasagne i ugnen, skulle bara köra och hämta pojkarna på bandyträningen. Men det tog 1,5 timme. Hm, bränd lasagne...men den gick att äta när jag plockat bort översta svarta lagret. Provade nytt recept och la i lax, spenat, feta, tomat, creme fraiche, vin och kryddor. Jättegott. Men lite torrt.
Har bara skrivit 2,5 sida på tentans 5-7 sidor. Det går så jädrans trögt och jag vet inte riktigt vad han är ute efter.

Vindstilla:
Ibland är det så himla skönt att va själv. Kan göra precis vad jag vill när jga vill. Typiskt bara att jag inte är frisk en sån här dag när jag är ensam hela långa dagen. Ville så gärna åka till Barbro och springa och hälsa på hemma hos henne.
Målade naglarna idag och sen la jag mej för att vila en stund på soffan, som omväxling från allt sittande. Då kom jag på varför jag inte målar naglarna så ofta. Det luktar räligt. Det skavs av nästan direkt för jag kan inte va stilla så länge som behövs för det ska torka. Och jag är inte så bra på att måla så det blir inte så snyggt. Kanske det beror på att lacket är tio år eller så där gammalt som det inte funkar så bra....



Stuprörskram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0