Man är ensam på chatten

Kl.02.04 har jag vaknat så många nätter nu att jag tappat räkningen. Alltså inte vaknat till och somnat om utan vaknat , klarvaket. Är det 8 gånger, 10 gånger eller kanske 12 gånger? Vet inte. Hundarna går omkring lite oroligt, säger ingenting. Efter en stund lägger de sig och somnar om. Jag också. Så brukar det se ut. I natt vaknade jag också. 02.04 stod klockan på. Hundarna är lite oroliga. Den store vandrar fram och tillbaka. Jag ligger på mage och ser inte men jag tycker jag hör att någon mer rör sig i rummet. Är här nån? Neeej, hundarna skulle inte släppa nån innanför dörren....Skärp mig nu! Jag vänder mig om och kollar. Nej, ingen här. Såklart. Jag är inte rädd och inte yrvaken. Lille hunden kommer upp och lägger sig igen. Den store går ut i köket och kräks några gånger. Jag tänder lampan och går ut i köket med den lille i hasorna. Han lämnar mej inte så många centimetrar. Där tänder jag en lampa till. Gatlyktorna lyser upp min lägenhet ganska bra när det är mörkt. Jag torkar upp kräket, släcker lampan och går genom hallen mot toaletten. I hallen blir jag helt kall och det ilar en rädsla genom kroppen. Skärp mig och andas lugnt! Tänder snabbt inne på toan, kissar, tvättar händerna och går in i sovrummet igen.Ska krypa under täcket när jag ser att toadörren till lilla toan inne i sovrummet  är öppen. Glömde jag stänga den igår? Jag borstade ju inte ens tänderna där i går. Kanske någon av hundarna har varit där inne och knuffat upp dörren? Vet inte och kan inte med hundra procent säga att den va stängd i gårkväll. Men jag brukar inte låta den stå öppen. Nojja jag har att garderober ska va stängda när jag somnar. Jag går bort och stänger, tillbaka och kryper ner i sängen. Lille hunden kommer och rullar ihop sin lilla kropp, nära nära. Store hunden lägger sig i sitt lilla hus. Jag är klarvaken och spänd i hela kroppen. Hjärnspöken? Vad är det som händer?

Nattliga kramar D. 

Kommentarer
Postat av: Niclas

Får nog komma hem till dig en natt och driva ut lite nyfikna gäster i lägenheten så du kan slappna av och komma i andra tankar. ;)

2011-10-04 @ 09:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0