All you need is love, love is all you need

Medvind:
Hittade tvätttid!!
Äntligen blir köksmattan ren från hundkräk. Varför kräks hundar alltid på en matta??? Är det genetiskt?
Hittade min bottappade hemnyckel...skönt att veta var den är.
Gick en timme i kväll med hundarna. Tränade lite lydnad med den store och det sitter rätt mycket kvar i honom. Han stannade och jag gick långt i från o ändå stod han stilla tills jag kom tillbaka. Duktigt och förvånande. Inget godis hade jag heller att motivera honom med.
Sitter och tröstar mig med ett glas vin och det är jag värd efter en eftermiddag i känslomässigt kaos. Tar faktiskt en bit choklad också. Ikeas mörka, helt ok.

Motvind:
Blev totalt dissad på examinationen idag. Verkligen självkänslekraschande. Trodde att jag hade lite koll iaf, men icke. Jaja, gör om och gör rätt. Man får ju en chans till. Fick mail nu ikväll om att jag inte är godkänd och får komplettera. Suck....Alla hade förstått frågan fel och då är det ju ganska uppenbart att det är fel på instruktionen och frågeställningen. Men det är bara att bita i det sura...En professor har väl aldrig fel..??! Eller?
Ska på släktkalas i helgen och har verkligen inget att ta på mig. Har dessutom lagt på mig sådär sex-sju kilo och det som finns sitter inte jätteroligt längre. Eller det är kanske det det gör? En viktuppgång på över tio procent. Fy bubblan.

Vindstilla:
Jag ska till Kristianstad i morgon med sonen som ska till tandläkaren och tänkte att jag skulle hinna inom en butik innan jag kör tillbaka. Både han och jag behöver ju kläder. Ok, inte helt juste men...vaddå? Nåt litet fusk får man väl göra i bland?? Ska minsann bjuda på lunch ute också om vi hinner.
I morgon kommer systrami ner till Skåneland, ska bli kul och gå på party med henne och träffa alla kusinerna. Av någon konstig anledning träffas vi bara på begravningar annars.
Har funderat på en del djupa saker de senaste dagarna men orkar inte skriva mer i kväll. Livet är märkligt. Man tror man har allt och ändå är det det allra allra viktigaste som saknas. Men det är väl bara att komplettera,som med allting annat....

Kompletteringskram D.


Foto: Håkan Lindström the best

Så långt i från den här känslan jag varit idag....  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0