Världens starkaste och världens svagaste på samma gång

Idag är det en konstig dag.
Dödsfall i apoteksfamiljen.
Företagshälsovården inkopplad.
Argt och irriterat.
Ledsamt.
Samtidigt står vår försäljningscoach och peppar och fixar och donar så att vi kan sälja mer o tjäna mer pengar åt företaget....samtidigt som mamman till den avlidne står och gråter när hon lämnar in läkemedelsrester från sin döde son. Världen är helt sjuk.

Läste nu på morgonen igenom mitt arbete som jag skickade in i gårkväll. Det är bara en massa blaha blaha.

Hörde en jättefin sång på radion i morse....nåt om att kom inte med blommor när jag är död och borta utan låt mig glädjas av dem medan jag lever...så sant.

Stannade och klappade på en supersöt kattunge. Märkte efter en stund att den följde efter mig. Typiskt. Fick agera arg människa och skrämma den. Kändes inte bra.

Ingen lunch med mig och skulle egentligen kört med sonens cykel till verkstaden på lunchen men nu blir det en pulverdricka istället och cykeln ligger kvar i bilen.

Jag är så nära gråten hela tiden men när någon annan gråter tänker jag att nu får jag skärpa till mej o låta den som behöver vara ledsen just då få vara det. Vi får turas om att va starka idag.

Trista kramar D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0