En kopp hett vatten med blå vicks i gör gott

Min kommentar om kommunhuset ska tas emot med kärlek, det är väldigt snälla människor som jobbar där. De vill säkert väl, innerst inne. Jag trivs bra på min VFU och min handledare gillar jag mer o mer.

På bara några timmar kom frossan och hostan och snoret började rinna som Niagarafallet. Jag försökte hälla i mig en slurk av varje hostmedicinsort jag hittade i skåpet. Alla slemlösande, men helt utan vetenskaplig effekt och med varierande smak. Sen hittade jag tre olika sorters naturläkemedel mot förkylningssymptom och smakade på alla. Endel är verkligen inga höjdare smakmässigt men det är ju inte för en kulinarisk upplevelse som man tar medicin?? Även om jag mött en och annan kund som tycker att det borde vara så. Allt innehåller såklart syntetiska sötningsmedel som får min ballongmage att vakna till liv ganska omedelbart.

Motvind:
Orkade bara dammsuga och gå med hundarna innan jag däckade i soffan. Toaletterna får jag väl se om jag orkar ta idag.
Funderade på ett av barnen igår; precis ett år fyllt och stapplandes sina första steg, lämnas kvart över sex och hämtas halv fem. 10 timmars "arbetsdag". Hen blev omkullknuffad av större barn och grät sex gånger på de få timmarna jag var där. Ibland blir frågan: "Vad är meningen med livet?" lite mer närvarande än annars.

Medvind:
Sonen som också är urkrasslig gjorde sin egen mat, stekte ägg o bacon o la på en macka, så matlagningen slapp jag.

Vindstilla:
Nu sitter jag här och undrar om jag ska sjuka mig idag eller jag ska åka dit några timmar och smitta ner de andra men få va med på mötet om morgondagen och diskutera hur hälsoenkäten ska utformas. Ska ta långa morgonpromenaden och bestämma mig sen. Jag har nog ingen feber iaf.

Don´t try this at home - kram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0