Loppis

Medvind:
Sprang en snabbrunda på 3,5 km med hundarna.
Har hittat en cykel till loppan som vi ska kolla på i morgon.
Sonen kommer strax hem efter en veckan praktik. Jag saknar honom när han är borta.
Ju längre dagen går ju lättare känns det i sinnet, eller är det springerundan som gör nyttan?
Hittade en t-shirt på marknaden i byn för 50 kr.
Det är kul att gå med Loppan på marknaden, hon kollar på allt och talar om vad hon önskar sig och vad hon tycker är vackert, men aldrig gnäll för att hon inte får köpa. Lite godis och ett halsband köpte hon för sin veckopeng.

Motvind:
När vi ska va hemma och inte har en tid att passa då vaknar Loppan innan sex. När vi ska upp till skolan och jag försöker väcka henne kvart i sju är hon sten trött. Lagen om livets alla djävligheter??
Om man vill testa sitt tålamod på riktigt så kan man prova att laga trasiga barbieklänningar i silkestyg med en miljard paljetter och tyll på. Nu är de hela men Barbie kommer att få banta så där 17 kilo för att komma i dem. Och min symaskin är fortfarande hel.
Har två glödlampor som behöver bytas. Varför är det så svårt att få tummen ur....när man väl gör det tar det inte ens en minut.

Vindstilla:
Det finns så många fattiga människor och jag har lagt ut fina hela rena märkeskläder i ett säljforum för en mycket billig peng. Ska bli intressant att se hur fattiga folk egentligen är. Det finns faktiskt massor av pengar att spara genom att köpa begagnat. Och det finns så mycket väldiga fina, nästan nyskick, begagnade grejer. Jag har bara inte kommit in i det tänket än. Men får väl träna. CSN ska ha tillbaka sina pengar inom en vecka....samtidigt som de betalar ut så jag kan leva en stund till.

Fattigkram D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0